به گزارش ریل نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راهآهن سنندج خبر داد و گفت: این ایستگاه در محور ریلی تهران- همدان- سنندج واقع شده است که موجب اتصال استان کردستان به شبکه راهآهن کشور میشود.
وی مساحت ایستگاه را ۵۱ هکتار اعلام کرد و افزود: متراژ کلی ساختمانها بیش از ۱۴ هزار متر مربع و مساحت ساختمان اصلی آن ۴ هزار متر مربع است و در دو طبقه اجرا میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوع طراحی و معماری ایستگاه بیان داشت: به دلیل شرایط اقلیمی سرد وکوهستانی منطقه، شکل ساختمان فشرده و پلان مربع انتخاب شده است که موجب کنترل گرمای داخلی ساختمان در فصل زمستان خواهد شد.
خادمی انحنای فرم ایستگاه در سمت در ورودی را برگرفته از فرهنگ مردم استان کردستان دانست و گفـت: این انحنا نشان از دعوت کنندگی ایستگاه برای مراجعین دارد به گونهای که تصور میشود آغوش خود را به سوی مسافران گشوده است که نمادی از فرهنگ میهمان نوازی مردم این استان دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ساختمان ایستگاه سنندج را به عنوان یک بنا با معماری پایدار و سازگار با محیط زیست عنوان کرد و افزود: در ساخت این ایستگاه از روشهای اجرایی نوین، مصالح و تکنولوژی روز بهره گرفته شده و توجه به محیط زیست بخشی از عناصر مهم در ساخت این ایستگاه راهآهن است.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت ایستگاه مذکور را ۱۲۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این مسیر ریلی با اتصال استان کردستان به شبکه ریلی کشور، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی، اجتماعی در منطقه را به همراه خواهد داشت.
گفتنی است: راهآهن تهران- همدان- سنندج ۴۱۱ کیلومتر طول دارد که بخش اول آن از تهران تا همدان به طول ۲۶۷ کیلومتر در سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری رسیده است. این مسیر ریلی پس از عبور از شهرهای رباطکریم، ساوه، فامنین، همدان، قروه و دهگلان به شهر سنندج منتهی میشود.
وی مساحت ایستگاه را ۵۱ هکتار اعلام کرد و افزود: متراژ کلی ساختمانها بیش از ۱۴ هزار متر مربع و مساحت ساختمان اصلی آن ۴ هزار متر مربع است و در دو طبقه اجرا میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوع طراحی و معماری ایستگاه بیان داشت: به دلیل شرایط اقلیمی سرد وکوهستانی منطقه، شکل ساختمان فشرده و پلان مربع انتخاب شده است که موجب کنترل گرمای داخلی ساختمان در فصل زمستان خواهد شد.
خادمی انحنای فرم ایستگاه در سمت در ورودی را برگرفته از فرهنگ مردم استان کردستان دانست و گفـت: این انحنا نشان از دعوت کنندگی ایستگاه برای مراجعین دارد به گونهای که تصور میشود آغوش خود را به سوی مسافران گشوده است که نمادی از فرهنگ میهمان نوازی مردم این استان دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ساختمان ایستگاه سنندج را به عنوان یک بنا با معماری پایدار و سازگار با محیط زیست عنوان کرد و افزود: در ساخت این ایستگاه از روشهای اجرایی نوین، مصالح و تکنولوژی روز بهره گرفته شده و توجه به محیط زیست بخشی از عناصر مهم در ساخت این ایستگاه راهآهن است.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت ایستگاه مذکور را ۱۲۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این مسیر ریلی با اتصال استان کردستان به شبکه ریلی کشور، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی، اجتماعی در منطقه را به همراه خواهد داشت.
گفتنی است: راهآهن تهران- همدان- سنندج ۴۱۱ کیلومتر طول دارد که بخش اول آن از تهران تا همدان به طول ۲۶۷ کیلومتر در سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری رسیده است. این مسیر ریلی پس از عبور از شهرهای رباطکریم، ساوه، فامنین، همدان، قروه و دهگلان به شهر سنندج منتهی میشود.