به گزارش ریلنیوز به نقل از ایبِنا، براساس اسنادی که به رویت رویترز رسیده، این مبلغ بیش از نیمی از ضرر و زیان ناشی از کاهش تقاضای مسافرت را در بحبوحه پاندمی کرونا، پوشش میدهد؛ مطابق برآوردهای دویچهبان، این ضرر و زیان تا سال ۲۰۲۴ مابین ۱۱ تا ۱۳.۵ میلیارد یورو متغیر خواهد بود.
بخش سفر و گردشگری در میان صنایعی است که بیشترین ضرر را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده است و در حالی که قطارها در آلمان همچنان به فعالیت خود ادامه داده و متوقف نشدهاند، دویچهبان اعلام کرد که شمار مسافران با مقاصد طولانی تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد سطح معمول بوده است.
این شرکت آلمانی علاوه بر این، برنامههای خود را به منظور انتشار سهام شرکت خصوصی زیرمجموعه خود موسوم به اِرایوا را به تعویق انداخته است. اسناد مذکور همچنین پیشنهادی را برای دویچه بان به منظور صدور ۳ میلیارد یورو اوراق قرضه معمولی شامل میشود؛ این پیشنهاد جایگزین طرح اولیه این شرکت مبنی بر صدور اوراق قرضه ترکیبی است؛ اوراقی که در شرایط کنونی، کمتر مورد پسند بوده و جذابیت دارد.
قرار است بخش نخست نقدینگی دولتی به ارزش ۴.۵ میلیارد یورو در هفته های آتی به این شرکت تزریق شود، اما کمیسیون اروپا همچنان باید پیشنهاد مذکور را تایید کند؛ پیشنهادی که ممکن است مشکلات رقابتی را برای بخش حمل و نقل و خطوط ریلی اتحادیه اروپا ایجاد کند.