• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 1
15

‌قراردادهای تولید ناوگان ریلی امسال بدون بروکراسی های معمول/ نوسازی تمام ناوگان ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26602
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
‌قراردادهای تولید ناوگان ریلی امسال بدون بروکراسی های معمول/ نوسازی تمام ناوگان ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه می توان بروکراسی های چندین ماهه را به یک روز کاهش داد اظهار داشت:عقد قراردادهای تولیدی امسال به جهت تحقق جهش تولید در این وزارت‌خانه بدون بروکراسی های معمول صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: در سال گذشته که سال رونق تولید بود موفق شدیم ۷۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم و امسال هم در سال جهش تولید این هدفگذاری نه بر اساس یک حرکت عادی و طبیعی ، بلکه باید با روش‌های متفاوت انجام شده و کار به سرعت پیش رود و بروکراسی اداری کاهش یابد.

وی ادامه داد: امروز تبصره ۱۸ روان شده است و برای پشتیبانی از قراردادها قابل استفاده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده باید به صورت متفاوت اقدامات را انجام دهند و ضروری است توجه کنند تا هدف ورود ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی امسال محقق شود.

اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ ما دیگر در راه‌آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و نسبت نوسازی و بازسازی باید در همه ارکان راه‌آهن انجام شود و این نهضت ادامه یابد.

اسلامی افزود: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئنه هدف دیگر ما است، ایمنی باید افزایش یابد و رسیدن قطار به مراکز بار با حداکثر ظرفیت دنبال شود.

این عضو کابینه دولت افزود:‌امیدواریم با احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و همکاری سرمایه‌گذاران در حوزه اتصال مراکز بار و کارخانجات به شبکه ریلی شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقلی باشیم.

واریز وام ٨ هزار میلیاردی بخش حمل‌ونقل در خرداد

وی گفت: شرکت‌های ریلی برای اولین‌بار در چند سال گذشته، سهم ریل از حمل غلات را تجربه و احیا کردند و امیدواریم سهم ریل از بار افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و پذیرش بار در راه‌آهن اقتصاد راه‌آهن و شرکت‌های ریلی را شکوفا می‌کند.

اسلامی درباره آخربن وضعیت تخصیص بسته هشت هزار میلیاردی به بخش حمل و نقل مسافری گفت: بسته حمایتی در فرایند ارسال به بانک قرار. دارد و از اوایل خرداد ماه به حساب شرکت هایی که هیج پرسنلی را از کار برکنار نکرده اند واریز می‌شود.

برخورد و تعلیق در انتظار ایرلاین‌هایی متخلف در حفظ فاصله اجتماعی

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مورد انجام پروازهای چین هیچ چیزی را از مردم ایران پنهان نمی‌کنیم و نکرده‌ایم و اساساً دولت بلادرنگ مسائل را با مردم درمیان می‌گذارد.

اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اسناد، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های تایید شده را به بخش حمل و نقل ریلی جاده‌ای و هوایی ارائه کرده‌ایم و تمام شقوق حمل و نقل عمومی ملزم هستند که این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری است، گفت: تمام این اصول بهداشتی نوشته و به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ شده است و هر شرکتی که از اجرای این پروتکل‌ها سر باز زند متخلف محسوب می‌شود و مجازات خواهد شد.

اسلامی درباره نحوه برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، گفت: تمام عملکرد شرکت‌ها رصد می‌شود و با هر شرکت متخلف بنا به تخلف انجام شده برخورد خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر شرکت‌ هواپیمایی نسبت به رعایت این پروتکل‌های اجتماعی اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای متخلف است.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26602

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.