به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژهای در بخش فارسمن با عنوان «راه آهن بوشهر-شیراز وعدهای که عملی نشد» خواستار پیگیری این موضوع شدند و عنوان کردند «پروژه راه آهن شیراز – بوشهر سالهای سال است که کلنگ خورده ولی با بیتوجهی مسؤولان و عدم اختصاص بودجه لازم مواجه شده و با بودجه فعلی تقریبا ۵۰ سال دیگر هم به بهرهبرداری نمیرسد. استانی که نفت، گاز و پتروشیمی کشور در آن قرار دارد نباید استان آخر در وصل شدن به شبکه ریلی کشور باشد، در حالی که اولویت واضح کشور، وصل شدن بنادر جنوبی به خطوط شبکه ریلی است.»
عبدالکریم گراوند در بازدید از قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر – فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر-فارس مصوب شده است اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقهای مصوب شده که انتظار میرود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.
استاندار بوشهر افزود: با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر – فارس سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت جذب و پیمانکار پروژه نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این پروژه در مرحله حفاری تونلها و احداث پلها قرار دارد.
وی بیان داشت: سختترین قطعه راه آهن بوشهر – فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری، دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.
گراوند با بیان اینکه مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راهآهن بوشهر- شیراز تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل میشد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است گفت: در این دولت پیگیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راهآهن بوشهر – شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجهای کشور کار شروع شد.
استاندار بوشهر افزود: راه آهن بوشهر – شیراز یکی از پروژههای حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیتهای مالی با پیگیریهای صورت گرفته روند این پروژه متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی میشود.
گراوند ادامه داد: در زمان حاضر قطعه ۱۰ الف و ب پروژه راه آهن بوشهر – فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار میرود با اجری تونلها و پلها این درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر – فارس در سختترین شرایط مالی کشور فعال است گفت: سال گذشته نیز با وجود سختترین و بیسابقهترین تحریمها در ۴۰ سال گذشته اما به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن جذب و در زمان حاضر نیز فعال است.