• امروز : چهارشنبه - ۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 6677اخبار امروز : 0
1

سالانه 40 میلیون و 500 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی جابجا می شود

  • کد خبر : 2833
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
سالانه 40 میلیون و 500 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی جابجا می شود

0 (0) سالانه 40 میلیون و 500 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی جابجا می شود محمدرضا نصرت نظامی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین همایش سالانه فرماندهان بسیج و مسئولین ایثارگران ادارات کل مناطق و ستاد راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی […]

0
(0)

سالانه 40 میلیون و 500 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی جابجا می شود
محمدرضا نصرت نظامی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین همایش سالانه فرماندهان بسیج و مسئولین ایثارگران ادارات کل مناطق و ستاد راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی افزود: در برنامه های افق 1400 شرکت راه آهن مجلس شورای اسلامی برخی از معیارهایی را مصوب کرده است.
وی اظهارکرد: در این برنامه قرار است در حوزه حمل بار به 30 درصد از سهم بازار و 20 درصد در حوزه مسافر برسیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: الزامات رسیدن به این سهم نیازمند حداقل 85 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
نصرت نظامی ادامه داد: داوطلب هستیم شرکت های فعال بتوانند سرمایه گذاری خوبی در این صنعت انجام و لوکوموتیو و واگن مناسبی را فراهم کنند.
وی تاکید کرد: نیمی از 85 هزار میلیارد تومان متوجه بخش خصوصی در حوزه ناوگان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر در حوزه حمل بار 24 هزار واگن در شبکه در حال گردش است که سالانه 40 میلیون و 500 هزار تن بار و در حوزه مسافری نزدیک به یکهزار و 350 دستگاه واگن مسافری بیش از 25 میلیون مسافر را جابجا می کند.
نصرت نظامی اظهارکرد: سیاست گذاری ناوگان برای استفاده از حداکثر ظرفیت تولیدی کارخانجات داخلی در حوزه خرید ناوگان است.
وی اظهار کرد: مطالعات در راه اهن نشان می دهد این مجموعه به لحاظ ساختاری نیازمند تحول جدی بوده که این موضوع در ماده 164 قانون برنامه پنجم و قوانین مختلف برنامه های سوم و چهارم نیز به آن اشاره شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اینکه راه آهن بتواند منافع و حقوق همه ذی نفعان خود را به درستی رعایت و مردم کشور را از منافع این مجموعه برخوردار کند باید تغییرات جدی برای انطباق امکانات و تجهیزات با الزامات و شرایط بازار، اتصال خطوط راه آهن از طریق احداث آنتنی به مراکز مهم صنعتی و تجاری را فراهم کند.
نصرت نظامی یادآورشد: طرح تحول ساختار راه آهن از سه سال گذشته به اجرا درآمده است و منظور از آن فقط طرح ساختاری نیست، بلکه طرحی که منجر به اصلاح ساختار این مجموعه و همه فعالان اقتصادی است که به هرشکلی با راه آهن در ارتباط هستند.
وی با بیان اینکه شرکت راه آهن خطوط ریلی کشور را در اختیار دارد، ادامه داد: شرکت های حمل و نقل ریلی لوکوموتیو و ناوگان را دارند که موجب حمل بار و جابجایی مسافر در کشور می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امید می رود پس از اجرای طرح تحول ساختاری در این مجموعه نتایج عملکردی و مالی قابل توجهی را داشته باشیم .
نصرت نطامی ادامه داد: فاز مطالعات این طرح به پایان رسیده و با بکارگیری دانش و تجربه دولت های موفق در زمینه حمل و نقل ریلی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امام حسین (ع) طرح در فاز مقدماتی اجرایی قرار دارد.
وی اظهار کرد: جلساتی مستمر با مجلس شورای اسلامی، دولت، سازمان برنامه و بودجه برای انجام مقدمات این طرح برگزار می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.