به گزارش ریلنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کیانوش کیامرز مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: در حال حاضر تی. بی. ام شرقی خط سه قطار شهری مشهد تا به امروز حدود ۳۸۰ متر (از پایانه امام رضا (ع) به سمت سیدی) حفاری شده است، و برای حفاری این خط در زیر زمین از بزرگراه سردار شهید سلیمانی عبور کردیم و به سمت بولوار صبا در حال حرکت هستیم همچنین محدوده پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا نیز با تمام قوت در حال اجرای عملیات هسته مرکزی ایستگاههای این پایانه تا شهدا است.
او افزود: در خط دو نیز با توجه به موضوعات عمدهای که در حال پیگیری است، در محدوده دپو و رفع نواقص این خط در حال فعالیت هستیم همچنین تلاش میکنیم تا بتوانیم منابع مالی خارجی خود را قطعی کنیم که این امر با توجه به شرایط موجود امری دشوار است، اما با تمام قوا پیگیر آن خواهیم بود.
مدیر عامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه در خط چهار قطار شهری نیز در حال احداث شفت سیستم هستیم، ادامه داد: این موضوع بر اساس زمان بندی خود در حال انجام است و امید داریم بتوانیم با همین قدرت، روال کار خود را پیش ببریم.
کیامرز بیان کرد: بیشترین اعتبار ما حول محور اوراق مشارکت است. در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ما عملیاتی شده و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط دو و سه به صورت جداگانه لحاظ شده است همچنین تلاش میکنیم تا از این منابع بهترین استفاده را انجام دهیم.
او افزود: در خط دو نیز با توجه به موضوعات عمدهای که در حال پیگیری است، در محدوده دپو و رفع نواقص این خط در حال فعالیت هستیم همچنین تلاش میکنیم تا بتوانیم منابع مالی خارجی خود را قطعی کنیم که این امر با توجه به شرایط موجود امری دشوار است، اما با تمام قوا پیگیر آن خواهیم بود.
مدیر عامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه در خط چهار قطار شهری نیز در حال احداث شفت سیستم هستیم، ادامه داد: این موضوع بر اساس زمان بندی خود در حال انجام است و امید داریم بتوانیم با همین قدرت، روال کار خود را پیش ببریم.
کیامرز بیان کرد: بیشترین اعتبار ما حول محور اوراق مشارکت است. در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ما عملیاتی شده و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط دو و سه به صورت جداگانه لحاظ شده است همچنین تلاش میکنیم تا از این منابع بهترین استفاده را انجام دهیم.
او تصریح کرد: اتمام پروژه خط سه قطار شهری یعنی پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا تا اواسط سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که باید به دنبال تامین منابع مالی آن به مبلغ سه هزار میلیارد تومان باشیم.
مدیر عامل قطار شهری مشهد در خصوص راه اندازی ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری مشهد تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در حال حاضر این ایستگاه جزو اولویت ما نیست، زیرا این ایستگاه در منطقهای قرار دارد که از تراکم جمعیتی کمتری برخوردار است.
مدیر عامل قطار شهری مشهد در خصوص راه اندازی ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری مشهد تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در حال حاضر این ایستگاه جزو اولویت ما نیست، زیرا این ایستگاه در منطقهای قرار دارد که از تراکم جمعیتی کمتری برخوردار است.