به گزارش ریلنیوز به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه بسیار کند پیش میرود و انتقاد بر آن وارد است اظهار داشت: فاز نخست این پروژه از میدان طاقبستان تا میدان آزادی محدود شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر ۹ ایستگاه دارد که دو مورد آن در حال ساخت است عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهاندازی فاز نخست این پروژه نیاز است که ۳۵۰ میلیارد تومان دولت و ۳۵۰ میلیارد تومان شهرداری باید تأمین کند.
سالاری گفت: امسال اعتبار مناسبی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت برای این پروژه تعریف و تصویب شده است و امید داریم تا سال ۱۴۰۱ فاز نخست راهاندازی شود.
وی افزود: بخشی از پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی به این دلیل که از زیر زمین ادامه مییابد به دلیل هزینه بسیار و زمانبر بودن فعلا متوقف شده است.
سالاری گفت: تلاش میشود بعد از فاز اول با شبکههای دیگر ارتباطی همچون بیآرتی و اتوبوس برقی به مسافران خدمترسانی شود.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: از دید کارشناسی این پروژه به این صورت نباید اجرا میشد بلکه باید روی زمین یک قطار سبک شهری راهاندازی میشد.
وی افزود: در زمان تصمیمگیری برای این پروژه ایجاد یک قطار سریع شهری مدنظر بوده که بسیار پرهزینه است و با تشدید تحریمها نیز برای تهیه تجهیزات و واگن با مشکلاتی مواجه شدیم؛ بنابراین راهی جز تکمیل فاز اول طرح وجود ندارد.