به گزارش ریلنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، مهندس رحمت نژاد گفت: به منظور افزایش سیر روان قطارها، سهولت در برنامه ریزی ترافیک و رفع موانع ترافیکی در محور شرق – یزد – اصفهان، احداث خط کمربندی و دو خط قبول و اعزام به طول ۲۸۰۰ متر طبق نقشه مصوب اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن ج.ا.ا و با تلاش کارکنان گروه خط اداره کل در ایستگاه چادرملو اجرا گردید.
مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد، پیش از این ایستگاه مذکور دارای ۱۱ خط قبول و اعزام بوده که در راستای طرح مصوب دوخط جدید به طول ۲۸۰۰ متر و نصب ۷ دستگاه سوزن، تعداد خطوط در این ایستگاه به ۱۳ خط رسیده است که نقش قابل توجهی در افزایش سیر روان قطارها ایفا می نماید.
رحمت نژاد خاطر نشان کرد، از مزایای پروژه ی مذکور میتوان به تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهرهوری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس اشاره کرد.
مدیر کل راهآهن یزد بیان داشت، ایستگاه چادرملو یکی از پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل ایفا می نماید که در این راستا بالغ بر ۵۵ درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده و روزانه حدود ۴۰۰ واگن از این محور به وزن ۴۰ هزار تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان،مبارکه، فولاد اهواز و گندله سازی اردکان حمل می نمایند.