به گزارش ریلنیوز به نقل از فلزات آنلاین ، غلامحسین ولدی در جلسهای در خصوص احداث خط فرعی با حضور قائم مقام مجمتع فولاد گیلان و مدیر پروژه خطوط فرعی راهآهن که در سالن جلسات شرکت فولاد گیلان برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه احداث خطوط فرعی صنعتی و تجاری، آمادگی کامل از سوی راهآهن برای تحقق این مهم وجود دارد.
وی با بیان اینکه بستههای حمایتی تشویقی خوبی در زمینه سرمایهگذاری در بخش توسعه ناوگان وجود دارد، افزود: سرمایهگذاری بخش خصوصی در راهآهن در زمینه توسعه و اجرای خطوط آنتنی و خرید ناوگان، به دلیل اینکه منجر به صرفهجویی در مصرف سوخت میشود مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر بخش اعظمی از مبلغ سرمایهگذاری به سرمایهگذار پرداخت میشود.
مدیرکل راهآهن شمال ۲ ادامه داد: تاسیس شرکتهای حملونقل ریلی در استان باید در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد و اداره کل راهآهن در این راه سرمایهگذار را همراهی کرده و فرایند کار را تسهیل میکند.
نوید سیار ثابت در حاشیه این جلسه بیان کرد: سالانه تقریبا ۵۲۰ هزار تن موارد اولیه بار ورودی مجتمع فولاد گیلان است.
وی اضافه کرد: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن از مبدا مجتمع فولاد گیلان به مقصد شهرهای مختلف خروجی بار داریم.
سیار ثابت تصریح کرد: ظرفیت تولید در مجتمع فولاد گیلان دو برابر ظرفیت تولید فعلی این مجتمع است.
بر اساس گزارشی از ایلنا، قائم مقام مجتمع فولاد گیلان مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را شمشهای اسلب عنوان کرد و یادآور شد: موارد اولیه کارخانه فولاد گیلان از مبدا هرمزگان، خوزستان و اصفهان تامین میشود.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور اراده قوی در زمینه توسعه راهآهن استان را داریم.