به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت افزود: در شرایط فعلی که با کمبود نقدینگی روبرو هستیم با استفاده از امکانات دیگر تلاش کرده ایم راه کاری ارائه دهیم تا مسافران شرایط مطلوب و بهتری را احساس کنند.
نوبخت افزود: یکی از اقداماتی که شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این شرایط انجام داد استفاده از هوش مصنوعی و ابزاری برای مشاهده میزان مسافران در خطوط است با این ابزار شهروندان می توانند با انتخاب زمان مناسب سفر، سفری با آسایش بیشتر را تجربه کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت:یکی از اصلی ترین برنامه هایی که در این دوره مطالعه و اقدام شد محقق کردن شعارتهران هوشمند، در شهر زیر زمینی است که دو بخش عمده سنجش میزان مسافر و تهیه بلیت عملیاتی شده است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های نرم افزاری برای متروی هوشمند تا حدودی فراهم شده و وضعیت قابل قبول است. افزود: تهیه بلیت از طریق نرم افزار «تهران من» که سعی شده، همه ارتباطات بین مردم و شهرداری دیجیتال باشد و سرویس عمومی را ارائه دهد.
وی با تاکید براینکه ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمامی تلاش خود را برای نشان دادن وضعیت رو به بهبود کرده ایم تصریح کرد: مترو نیز از فضای عمومی کشور جدا نیست و نمی توانیم فضای عمومی کشور را تغییر بدهیم. اما تمام تلاش ما این است که در فضای کرونایی، تحریم و شرایط سخت اقتصادی که مردم در آن گرفتار هستند، بهترین خدمات را ارائه دهیم و به عنوان بزرگترین شرکت بهره بردار مترو در کشور کارهایی را که برای جلب رضایت بیشتر مردم می توانیم، انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: کرونا در کنار تمام مشکلات و تهدیداتی که برای حمل و نقل عمومی بخصوص مترو داشت فرصتی هایی را ایجاد کرد تا گام های سریع تری برای رسیدن به شهرزیر زمنی هوشمند برداشته شود. از تهدید به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کردیم تا در شرایطی که نمی توانیم تعداد ناوگان را اضافه کنیم با استفاده از حوزه it شرایطی را مهیاکنیم تا شهروندانی که مجبور به خارج شدن از خانه و استفاده از حمل و نقل عمومی مترو هستند با مدیریت زمان سفر خود از حضور در ساعات شلوغ خودداری کنند تا زنجیره انتقال قطع شود.