امروز و در مراسم افتتاح پروژههای راهآهن، اتصال زیرزمینی ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو افتتاح شد.مدیرکل راهآهن تهران در این باره اظهار کرد: ایستگاه راه آهن تهران در ۹۰ سال گذشته در چهار طبقه اجرا شده بود و طبقه منفی دو ایستگاه راه آهن تهران استفاده نشده بود اما تلاش کردیم در ۱۶ ماه اتصال ایستگاه راه آهن به مترو انجام شود.
کاظمی منش افزود: بدین ترتیب دسترسی مسافران مترو به ایستگاه راهآهن و مسافران قطار به مترو تسهیل شد.وی گفت: همچنین با اجرای خط ویژه حومه ای، سکوهای ایستگاه راه آهن از هفت سکو با هشت سکو افزایش می یابد.
کاظمی منش به بهرهبرداری از چهار خطه ریلی تهران-لشکری به طول ۳۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: اولین چهار خطه را اجرا کردیم و این موجب میشود امکان اعزام چهار قطار همزمان وجود داشته باشد، این خط کمک شایانی برای جابه جایی مسافران از ایستگاه راهآهن تهران به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران خواهد داشت.وی افزود: همچنین خط فرعی در ایستگاه ابردژ اجرا شد که ۹.۵ کیلومتر خط است و انبارهای بزرگ دارد.
مدیرکل راه آهن تهران بیان کرد: خط آنتنی در محور گرمسار با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد.
تولید ۵۴۰ دستگاه واگن در سال ۹۹ در واگن پارس
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم، غضنفر صفاری راد، جانشین مدیرعامل کارخانه واگن پارس اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ دستگاه واگن تولید شده در واگن پارس آماده تحویل داریم.۱۰۰ دستگاه واگن را تا پایان سال تحویل میدهیم و به تولید ۵۴۰ دستگاه در سال می رسیم.
صفاری راد ادامه داد: پیش بینی تولید ۷۷۰ دستگاه واگن برای سال آینده را داریم و با فاینانس مپنا واگن پارس به ظرفیت تولید هزار دستگاه واگن در سال برسد.