به گزارش ریلنیوز به نقل از فارس، سعید رسولی امروز در مراسم ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و امضای تفاهمنامه طرح ساخت و تامین مالی برقی کردن راهآهن حومه ای تهران گرمسار اظهار داشت: توسعه کریدورهای ترانزیتی و تعامل با کشورهای همسایه با وجود حلقههای مفقوده نظیر رشت-آستارا، شلمچه-بصره و زاهدان-میرجاوه با حمل ترکیبی ادامه دارد و از این ظرفیتها استفاده میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حلقه مفقوده شلمچه-بصره و رشت-آستارا ظرفیتهای ترانزیتی خوبی برقرار شده است که استفاده می شود.
وی تاکید کرد: بانکها باید در توسعه تولید داخل همکاری کنند ما از سال ۹۸ ورود ناوگان ریلی خارجی را به کشور ممنوع کردیم از سوی دیگر تولیدکننده داخلی در کنار آنکه تولیدات خود را گسترش داد تولیدات خود را هم ملی کرده است به عنوان مثال در ناوگان امروز از سیستم ترمز ملی استفاده شده است.
رسولی اظهار داشت: شروع کار برقی سازی خطوط ریلی با تکیه بر نیروهای داخلی امروز رقم میخورد ما با طرف خارجی مذاکراتی در این باره داشتیم اما به خاطر تحریمها کار انجام نشد.
مدیرعامل راه آهن گفت: از ۲۱ مرداد سال گذشته کار گروه جهادی برقی سازی خطوط ریلی ایجاد شد همچنین کارگروه ناوگان برقی هم تشکیل شده است که تولید میشود و در شبکه سیر خواهد کرد.