• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 0
8

گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل می شود

  • کد خبر : 33910
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل می شود
آستارا- استاندار گیلان از تسریع در عملیات احداث راه آهن رشت- آستارا و رشت- کاسپین با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از پایانه مرزی ریلی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سفری که همراه دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان و آستارا داشتیم مسیر راه آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین بررسی شد تا کار سرعت پیدا کند.

استاندار گیلان بر تسریع ایستگاه راه آهن آستارا و افزایش ظرفیت آن تاکید کرد و افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور امیدواریم هرچه سریع‌تر کریدور شمال به جنوب و رشت به آستارا و آستارا به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا و روسیه کاملاً وصل شود و ترانزیت و تجارت کالا و مسافر را هرچه سریع‌تر راه اندازی کنیم.

عباسی به تعیین اعتبارات و امضای تواقفات با قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد و ادامه داد: همه چیز فراهم است و فقط می‌خواهیم با دوستان روسی مذاکراتی داشته باشیم و کار به امید خدا آغاز شود و بر اساس خواسته همه مردم عزیز ما گیلان قطب تجارت و بازرگانی و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان به قطب تجارت و اقتصاد در سطح بین المللی تبدیل می‌شود، اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک ظرفیت‌های آستارا شکوفا و بندر و راه آهن آستارا به آستارا و آستارا به رشت و به سایر نقاط دنیا انجام خواهد شد.

آغاز احداث راه آهن رشت- آستارا

ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز در این بازدید اظهار داشت: طبق دستور ریاست جمهوری روسیه برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز می‌کنیم، افزود: در کار کارشناسی متمرکز شده و اشخاصی که می‌خواهند این مسیر ریلی را طراحی و اجرا کنند.

وی افزود: در ابن بازدید می‌خواستیم عیناً ببینیم که این مسیر چگونه عمل می‌کند، از این رو از استاندار برای میزبانی، وزارت راه و شهرسازی ایران بابت هماهنگی این سفر خوب قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.