به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری سیستان و بلوچستان، منصور بیجار افزود: در حال حاضر مسیر زاهدان – خاش (قطعه ۷ و ۸ مسیر) به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسیده و ایستگاه آن نیز آماده بهره برداری است که با جابجایی مسافر از این مسیر ریلی و تردد مسافران با قطار به زودی شاهد کاهش تصادفات در این محور خواهیم بود.
وی ادامه داد: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است و سبب شده است در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل و ۳۸ دستگاه تونل که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر میگیرد در هشت قطعه از سال ۱۳۹۲ در حال اجرا بوده و در حال حاضر قطعه یک با ۸۲ درصد و قطعه دو با ۷۲ درصد در مسیر چابهار به نیکشهر – قطعه سه با بیش از ۶۴ درصد و قطعه چهار با بیش از ۷۲ درصد در مسیر ایرانشهر به نیکشهر – قطعه پنج با ۲۸ درصد و قطعه شش با ۴۱ درصد در مسیر ایرانشهر به خاش دارای پیشرفت فیزیکی هست.
وی گفت: تا کنون حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح پیش بینی شده است.
ویاضافه کرد: این طرح مهم ریلی که موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد، به طول حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاهها حدود ۷۴۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش بینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیش از دو میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.