محمد رضا حبیبی ادامه داد : درراستای تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان و کشورهای cis و همچنین برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تقویت ترانزیت و فعال نمودن کریدورهای جدید وپیگیری هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران و تلاش مجدانه مجموعه راه آهن شمال شرق ۲ ورود این قطار کانتینری کریدور شمال _ جنوب با ۲۸ واگن شامل ۳۶ کانتینر باردار ایرانی ۴۰ فوت ار مز اینچه برون استان گلستان حاصل شد .
وی افزود: بیش از این در حوزه صادرات نیزدر راستای مراودات حمل ونقل ریلی برای شرکتها، تجار و بازرگانان فعال در حمل و نقل بین المللی به منظور تشویق و ترغیب شرکت های فعال تخفیفات از فاصله ۱۵۰ کیلومتری مرز اینچه برون صورت می گرفت که با راه اندازی خط عریض این چنین مراودات می توان در ابعاد بیشتری انجام پذیرد.
حبیبی یادآور شد: راه آهن اینچه برون بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان است که از ناحیه اوزن قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به ایستگاه گرگان متصل و به سمت جنوب و بندر عباس راهی می شود.