رویای دیرینه، طلسم ۱۷ ساله، انتظار دست نیافتنی، اینها تعابیر خبریها برای پیوستن کردستان به شبکه ریلی کشور بود و حالا تنها چند روی باقی است تا این رویای دیرینه طلسم ۱۷ ساله را بشکند و انتظار مردم کردستان به سر آید.
پروژه راه آهن سنندج- همدان شامل سه قطعه و دارای هفت ایستگاه است که در بخش کردستان، ایستگاه سنندج بصورت کامل راه اندازی شده است
ظرفیت انتقال مسافر در سال ۳۰۰ هزار نفر و باری ۵۰۰ هزار تن است.
بر اساس برنامه مقرر این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش مییابد.
به گفته زارعی کوشا استاندار کردستان، ۳۰ درصد از اجرای این طرح در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و در ۲ سال اخیر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن هزینه شد.
این پایان راه قطار کردستان نیست و قرار است تا مرز باشماق و اقلیم کردستان عراق ادامه یابد که با تحقق آن تحول چشمگیری در حزوه حمل و نقل شکل میگیرد
اشتغال، کاهش آلودگی زیست محیطی، تسریع در حمل و نقل مواد غذایی و کالاهایی که از بنادر کشور بارگیری شده، کاهش فشار بر جادههای استان و در نهایت پیوستن به شبکه ریلی به عنوان بیست و چهارمین استان کشور، مزیتهایی است که با بهره برداری از راه آهن عاید استان میشود
اتصال کردستان به شبکه ریلی کشور
با رسیدن راه آهن سنندج- همدان به ایستگاه آخر، سوت اولین قطار در کردستان به صدا در میآید ؛ طرحی که آخر این هفته رییس جمهور آن را افتتاح میکند
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=35448
- نویسنده : حق پناه
- ارسال توسط : خبرنگار ریلی
- منبع : صدا و سیما