• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 6741اخبار امروز : 0
3
راهنمایی و رانندگی

جریمه توقف در تقاطع راه آهن ،روی پل ،داخل تونل و پیچ‌ها چقدر است؟

  • کد خبر : 36412
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
جریمه توقف در تقاطع راه آهن ،روی پل ،داخل تونل و پیچ‌ها چقدر است؟
نرخ جریمه توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل و داخل یا حریم تقاطع های راه آهن، 350 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ریل نیوز , از ۲۳ تیرماه سال جاری، بر اساس ابلاغ محمد مخبر ، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات و افزایش نظم ترافیکی را در پی داشته باشد .

در این میان تخلفات رانندگی ، مواردی نظیر توقف در محل‌های ممنوعه ، علاوه بر اینکه سبب اخلال در جریان ترافیک می‌شود، می‌تواند به تصادفات جبران ناپذیری هم ختم شود. از این قانون این موارد را نیز جزو تخلفات تعریف و برایش جریمه تعیین کرده است .

 

ویدیو تصادف قطار در راهبندها

 

« توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها ، روی پل ، داخل تونل و داخل یا حریم تقاطع های راه آهن »  از جمله این موارد است که در کلانشهرها ، مراکز استان‌ها ، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۳۵۰ هزار تومان جریمه برای آن در نظر گرفته شده است .  مبلغ در نظر گرفته شده برای این تخلف در سایر ها ۲۵۰ هزار تومان و در روستاها نیز ۱۵۰ هزار تومان است .

لازم به ذکر است خطوط راه آهن دارای حریم قانونی می باشند , یعنی از وسط ریل به دو طرف ۱۷/۵ متر را شامل میشود . هر خودرو و عابر که در این حریم قانونی دچار سانحه شود مقصر است و باید به شرکت راه آهن خسارت پرداخت کند .

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=36412

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.