مدیر عامل راه آهن گفت: گفتمان سازی، مشارکت در مباحث، اصلیترین برنامه توسعه صنعت ریلی کشوراست که با سیاست های جدید این چه سریعتر در صنعت ریلی کشور نهادینه شود.
به گفته ذاکری؛ تصدی گری دولت در راه آهن هنوز پابرجاست و برای رسیدن به کاهش تصدی گری دولت باید همفکری و مشارکت بابخش خصوصی بیشتر شود.تا بهره گیری از ظرفیت خصوصی ها در ارتقای سطح تولید قطار و صنایع وابسته فاصله زیادی است که قطعا با برنامه های هدفمند، صنعت ریلی کشور به آن دست می یابد.
انجمنها و صنفهای ریلی را به رسمیت بشناسیم
مدیر عامل راه آهن گفت: در ارکان راه آهن باید انجمنها و صنفهای ریلی را به رسمیت بشناسیم و با همفکری با دنبال راهکار در مجموعه تصمیم گیریها از ظرفیت مجموعههای فعال کمک بگیریم.
ذاکری تاکید کرد: واردات و اجاره لوکوموتیو از کشورهای چین و فرانسه از برنامههای راه آهن است که قصد داریم با ۱۵ درصد سرمایهگذاری اولیه و بازپرداخت ۸ ساله لوکوموتیو وارد کنیم.
وی ادامه داد: ورود لکوموتیوهای جدید با استفاده از ظرفیتهای واگن سازی داخلی و یا اجاره از سایر کشورها در اوالویت برنامه هایت و باید فاینانس داخلی برای تقویت مالی صنعتگران این عرصه راه اندازی کنیم چراکه شرکتهای تولید کننده داخلی نیاز به سرمایه بیشتر دارند و باید در این راستا با تسهیل در سرمایه گذاری بانکها را درگیر کنیم تا بتوانیم به توسعه ملی در صنعت ریلی دست یابیم.
همفکری بخش خصوصی برای لایحه بودجه ۱۴۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتظار میرود با همفکری بخش خصوصی برای لایحه بودجه ۱۴۰۴ تبصره و لایحههایی رادر رابطه با توسعه صنعت ریلی کشور تنظیم و ارائه دهیم. در خصوص اصلاح دستورالعملها نیازمند همفکری فعالان آن بخش هستیم و در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی راهی جزء واردات قطارهای لوکس نیست. در کنار حمل ونقل باری باید جابجایی مسافر نیز در صنعت ریلی رشدکند و حرکتهای رو به جلو داشته باشیم و قطارهایی که در شان مردم میباشد به زودی تامین شود.