به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن شرق، علی حکامی قاسمی از تعویض ۳۵۰ شاخه ریل در بلاکهای رمل به جندق و کال زرد به نمکزار در محور طبس- جندق اشاره کرد و گفت: نگهداری در سالهای گذشته نیز انجام میشده است، اما عملیات تعویض کامل قوسها و رفع تقلیل سرعتهای بلند مدت، بهصورت کامل و با هدف افزایش سطح ایمنی سیر قطارهای مسافری و باری انجام شده است. ریلهای قدیمی به دلیل سایش زیاد و قوسهای با شعاع کم تعویض و عملیات جوشکاری جدید نیز بر روی آنها انجام شده است.
مدیر کل راه آهن شرق، با اشاره به پر تردد بودن محور شرق و ماسه گیر بودن این منطقه، این عملیات را گامی مهم در حفظ سلامت خط و ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطارها دانست و در این خصوص از مساعدت و همراهی معاونت فنی و زیربنایی و مدیر کل خط و سازههای فنی قدردانی کرد.
وی اظهار کرد: با تکمیل عملیات زیرکوبی، محدودیت سرعت چند ساله در این مسیر حذف شده و سرعت سیر قطارهای مسافری از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۹۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.
حکامی قاسمی افزود: این اقدام علاوه بر افزایش ایمنی، باعث بهبود شاخصهای خط و کاهش هزینههای نگهداری و در نهایت منجر به بهبود خدمات رسانی به مسافران و افزایش بهرهوری در حمل و نقل ریلی خواهد شد.