• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Wednesday - 11 December - 2024
کل اخبار 6826اخبار امروز : 0
2

عربستان طولانی‌ترین شبکه مترو بدون راننده جهان را افتتاح کرد

  • کد خبر : 36691
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲:۵۹
عربستان طولانی‌ترین شبکه مترو بدون راننده جهان را افتتاح کرد
این شبکه ریلی توانایی جابه‌جایی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را دارد.

ازآنجایی‌که عربستان با پروژه‌هایی مانند لاین و مکعب قصد دارد به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شود، نیاز دارد سیستم حمل‌ونقل خود را بهبود دهد. در همین راستا، این کشور به‌تازگی سیستم متروی بزرگ و بدون راننده را افتتاح کرده است که طولانی‌ترین مترو بدون راننده در جهان شناخته می‌شود.

به گزارش نیواطلس، شبکه متروی ریاض یکم دسامبر با افتتاح ۳ خط رسماً آغاز به کار کرد. افتتاح یک خط دیگر برای ژانویه برنامه‌ریزی‌ شده است و ۲ خط دیگر بعد از آن افتتاح می‌شوند. طول کلی این شبکه مترو ۱۷۶ کیلومتر است و مناطق کلیدی، مراکز تجاری و بناهای فرهنگی را در سرتاسر پایتخت عربستان به هم متصل می‌کند.

مترو ریاض طولانی‌ترین شبکه ریلی بدون راننده جهان است

درصورت تکمیل‌ شدن، این شبکه ریلی ظرفیت پذیرش بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را دارد و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی ترافیک جاده‌ای را در سراسر ریاض کاهش دهد. همچنین ادعا شده این شبکه مترو در کاهش سالیانه ۱۲.۵ میلیون‌تن CO2 اثرگذار است.

علاوه‌براین، مترو ریاض جمعاً ۸۵ ایستگاه دارد اما یکی از موردتوجه‌ترین آنها ایستگاه مترو منطقه مالی ملک عبدالله (KAFD) است که شرکت متعلق به «زَها حدید»، یکی از معروف‌ترین معماران جهان، طراحی شده. این ایستگاه دارای طرح دقیقی است که هدف آن آسان‌کردن مسیریابی برای مسافران است. همچنین نمای بیرونی آن شامل فرم انحنای مشبک چشم‌نواز است که برای کاهش سوزش گرمای شدید تابستان در پایتخت عربستان طراحی شده.

در این شبکه ریلی از ۶۹ قطار متروپلیس آلستوم و ۴۷ قطار مترو Innovia استفاده شده است که تمامی آنها برقی و خودران هستند. همچنین بلیت این قطارها در ۳ نوع فرست کلاس، خانوادگی و سینگل به فروش می‌رسد و شامل صندلی‌های ارگونومیک، روشنایی LED، تهویه‌مطبوع و سیستم اطلاعات مسافران است. این سیستم ریلی خودران پیش‌ازاین در کشورهای مجارستان، استرالیا و تایوان استفاده شده است.

 

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=36691

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.