معاون فني و زيربنايي راه آهن مطرح كرد:
سال ۹۷ ؛سال بهره برداري از پروژه ها
معاون فني و زيربنايي راه آهن در يازدهمين گردهمايي معاونين فني و زير بنايي راه آهن سال ۹۷ را سال بهره برداري از پروژه ها عنوان كرد و گفت: لازم است در سال آتي اولويت همه معاونين فني، اولويت گذاري بر خطوط فرعي شبكه باشد تا با ارتقاء ظرفيت شبكه امكان دسترسي سريع، راحت و ايمن براي كليه مشتريان (مسافري و باري ) فراهم آيد.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ،مازيار يزداني معاون فني و زيربنايي راه آهن در يازدهمين گردهمايي معاونين فني گفت :اين جلسه به منظور مرور و همسويي با اهداف و استراتژي هاي شركت راه آهن و حوزه فني و زيربنايي و نيز ايجاد درك مشترك از برنامه ها و موضوعات كاري آتي برگزار شده و اميد ميرود سال آينده سال بهره برداري از پروژه هاي دردست اقدام و نيمه تمام حوزه فني و زير بنايي باشد .
وي با ابراز اميدواري از اينكه اين جلسات موجب ارتقاء ظرفيت هاي مجموعه ريلي و توانمندي ها و قابليت هاي شود افزود:آنچه براي ما مهم است نوآوري و ايجاد ظرفيت هاي جديد است به اين ترتيب كه كار جديد تعريف كنيم، ايده پردازي كنيم، افراد را خلاق كنيم و براي خلاقيت ارزشگذاري كنيم تا موجب انفعال كاركنان نشويم.
يزداتي تصريح كرد: در سازمانهاي يادگيرنده، هر روز شاهد موفقيت هاي جديد سازمان ها با توسعه سرمايه هاي انساني هستيم بنابراين بايد با كسب مستمر دانش و استفاده از تجربيات قبلي در راستاي تعالي سازمان، فضاي پويا و رضايتمندانه براي خود و همكاران ايجاد كنيم و در دستيابي به آرمان هاي راه آهن كه ايجاد يك سيستم ريلي پيشرفته، پيشرو و كارآمد است، سهم قابل توجهي داشته باشيم.
معاونت فني و زير بنايي با اشاره به اينكه اصول فعاليت اين معاونت،برپايه اصول فرهنگي و اخلاقي و نيز توجه به اولويت هاي زيربنايي و زيرساخت شبكه ريلي است گفت: در همين راستا لازم است در سال آتي اولويت همه معاونين فني، اولويت گذاري بر خطوط فرعي شبكه باشد تا با ارتقاء ظرفيت شبكه امكان دسترسي سريع، راحت و ايمن براي كليه مشتريان (مسافري و باري ) فراهم آيد.
وي افزود: بايد روحيه جهادي مديران فني و زير بنايي با تاكيد بر رويكرد اقتصاد مقاومتي تقويت شود واين امر نيازمند ترويج روحيه مطالبه گري و متقاضي بودن در تحقق اهداف تبيين شده و پيگيري امور محوله در انجام وظايف و نيز پاسخگويي در برابر مسئوليت ها است و بايستي در صدر توجهات، تاكيدات و اجراي فعاليت ها و اقدامات همگي قرار گيرد.
يزداني تاكيد كرد :در راستاي پويايي و ارتقاي علمي و عملي واحدهاي ذيربط خود، افراد را ترغيب به استفاده از ظرفيت هاي UIC ، با همكاري مستمر با كارگروه ايجاد شده در حوزه فني و زير بنايي، مشاركت در پروژه ها و فعاليتهاي UIC كنيد و با اطلاع رساني فعاليتها، اقدامات و دستاوردهاي اخير پروژه هاي مربوط به ناحيه خود از طريق كارگروه اطلاع رساني حوزه فني و زير بنايي، در بهبود اطلاع رساني و گزارش عملكرد به موقع و موثر معاونت فني و زير بنايي ما را ياري كنيد.
به گفته وي هر چيزي كه به موقع، تازه و جذاب باشد ارزش دارد بعد از آن شايد از اثرگذاري و بهاي آن ارزش كاسته شود.
يزداني در ادامه با ارايه گزارشي در خصوص پروژه هاي اين معاونت در ادارات كل تصريح كرد :تاكنون در دولت تدبير و اميد، براساس آخرين گزارشات واصله از مديران كل ادارات و پروژه ها، اقداماتي از جمله بهسازي ۹۲۳ كيلومتر و بازسازي ۶۶۰ كيلومتر خطوط راه آهن ، توسعه خطوط حومه اي به طول ۴۶۱ كيلومتر ، افزايش ظرفيت خطوط راه آهن (دو خطه سازي) به طول ۱۱۲۷ كيلومتر ، تجهيز ۱۶۸ ايستگاه و بيش از ۳۰۰ دستگاه لوكوموتيو به سيستم كنترل اتوماتيك قطار ATC با ۲۵۰۰ كيلومتر تراك بندي ، تجهيز و نوسازي ۳۰۰ ايستگاه از شبكه ريلي به سيستم هاي جديد و بروز سيستم هاي ارتباطي ، تجهيز و ارتقاء سيستم علائم الكتريكي در ۱۲۵ ايستگاه ، تجهيز كل شبكه ريلي به سيستم ديسپاچينگ مركزي ،بازگشايي ۲۳ ايستگاه در شبكه موجود ريلي و مقام سازي ساختمان هاي ۵ ايستگاه و همچنين احداث۱۱۳ كيلومتر ديوار حريم ريلي و احداث سكو، زيرگذر و سايبان در ۲۵ ايستگاه و نيز اصلاح، بهينه سازي و ارتقاء تاسيسات ايستگاهي در ۴۵ ايستگاه و احداث نمازخانه مسافري در ۴۵ ايستگاه انجام گرفته است.
وي افزود:در راستاي اين افدامات پاسخگويي به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با برگزاري جلسات هفتگي با معاونت فني و زير بنايي و بازديد هفتگي مديران فني و زير بنايي از طول خطوط ريلي و مناطق مسكوني حريم ريلي و نيز رسيدگي به مسائل مطروحه از سوي نمايندگان و انجام اقدامات مربوطه نظير احداث ديوار حريم، تقاطعات غير همسطح، پلهاي زير گذر و رو گذراز ديگر اقدامات انجام شده است.
وي در پايان از همكاران درخواست كرد تا در تمامي بخش ها از جمله كارگاه نگهداري و تعميرات (نت) كه با مراسم رونمايي از گام خروجي محور كردن پروژه نت همراه است و نيز كميته زير ساخت، با ادامه سلسله مباحث GIS، حضور فعال داشته باشند.