به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن شرق علی حکامی قاسمی گفت: در ایام پایانی سال ۱۴۰۳ و با سیاستگذاریهای ابلاغی از طرف مدیرعامل محترم راه آهن در خصوص افزایش بهرهوری از منابع موجود، تلاش و اقدام مجدانه با برنامههای ابلاغی معاونت محترم بازرگانی و بهرهبرداری آغاز تا از توان و تعداد کشش لوکوموتیوها بهرهبرداری دقیقتر و گلوگاههای فرآیند اجرایی شناسایی شود.
حکامی قاسمی اظهار کرد: با اجرای این برنامه و تزریق لوکوموتیو به منطقه، میزان رسوب بار در راهآهن شرق به زیر ۸۰۰ واگن کاهش یافت. این در حالی است که پیش از این، تعداد واگنهای بارگیریشده آماده حمل به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه میرسید.
مدیر کل راهآهن شرق ضمن تأکید بر اهمیت سیر روان و افزایش سرعت در حمل ریلی محمولات اظهار داشت: یکی از شاخصهای مهم در این حوزه، اعزام بهموقع واگنهای بارگیریشده به مقاصد است. در گذشته، توقف این واگنها در مبادی بیش از ۱۰ روز طول میکشید، اما اکنون با مدیریت ترافیک منطقه شرق، این مدت به ۳ روز کاهش یافته است.