• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 0
4

راه آهن خوی – رازی پتانسیل مهمی برای توسعه گردشگری کشور است

  • کد خبر : 3772
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
راه آهن خوی – رازی پتانسیل مهمی برای توسعه گردشگری کشور است

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن خوی_ رازی پتانسیل مهمی برای توسعه گردشگری کشور است. وحید علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بخاطر این که محور راه آهن خوی_ رازی تنها مسیر اتصال کشور به ترکیه و اروپاست از اهمیت فوق […]

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن خوی_ رازی پتانسیل مهمی برای توسعه گردشگری کشور است.

وحید علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بخاطر این که محور راه آهن خوی_ رازی تنها مسیر اتصال کشور به ترکیه و اروپاست از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه محور راه آهن شرقی _ غربی که از سرخس شروع و تا رازی _خوی ادامه دارد تصریح کرد : این محور نقش بسیار مهمی در تبادلات تجاری ، اقتصادی و فرهنگی و گردشگری ایفا می کند .

وی پل هوایی قطور _ خوی را از شاهکاری های مهندسی در سطح خاورمیانه عنوان کرد و گفت: پل هوایی قطور و مسیر ریلی و تونل های موجود در این منطقه با قدمتی ۸۰ ساله و با معماری زیبا و منحصر بفرد می تواند گردشگران را از سراسر جهان به این سرازیر کند.

علی قارداشی توسعه ریلی را از اساسی ترین زیر ساخت های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت : استان آذربایجان غربی و شرقی از پتانسیل ریلی خوبی برخوردارند که امیدواریم با راه‌اندازی قطار مراغه به ارومیه این مسیر ریلی تکمیل تر شود.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.