علیرضا سلیمانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این طرح، عملیات سوزنکوبی، زیرکوبی، بالاست ریزی، شیروانی زنی و جوشکاری درز ریلهای پهن در نقاط دارای تقلیل سرعت برای افزایش سرعت سیر قطارها در خطوط ریلی خاوران – تبریز – میانه انجام شد.
وی اظهار کرد: در خطوط ریلی میانه- خاوران – تبریز نیز حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر در پنج نقطه دارای تقلیل سرعت بود که به منظور سیر ایمن و افزایش سرعت قطارها پیش از فرار رسیدن سال جدید، تمام تقلیل سرعتهای این محور با برنامه ریزی و تلاشهای جهادی گروه نظارت خط و سازههای فنی و پیمانکار ذیربط حذف شد.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: راه اندازی و بهره برداری از سایت سوخت گیری در ایستگاه راه آهن خاوران تبریز و حذف نقاط دارای تقلیل سرعت در افزایش سرعت قطارها در خطوط ریلی این منطقه نقش بسزایی ایفا کرد.
سلیمانی، ادامه داد: در این راستا موانع گلوگاهی، تنها تقلیل سرعت موجود خطوط ریلی مسیر پرترافیک میانه- تبریز در بلاک آتشبغ- سراجو و یک مورد تقلیل سرعت در بلاک نقده- ارومیه حذف شد.
وی یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده، حذف موانع گلوگاهی در تمامی خطوط ریلی منطقه آذربایجان در سال جدید نیز جز و اقدامات این اداره کل است.