به گزارش روابط عمومی ادارهکل راهآهن جنوب ؛ غلامحسین ولدی گفت؛ در راستای ارتقاء ایمنی و افزایش سرعت سیر قطارها ۲۲ نقطه تقلیل سرعت را حذف کرده ایم و این عمل باعث کاهش ۷۰ درصدی طول تقلیل سرعت شده است .
وی اذعان داشت تا کنون موفق به بازسازی و بهسازی حدود ۱۰۰ کیلومتر از خطوط داری تقلیل سرعت شده ایم .
مدیرکل افزود این تقلیل سرعت ها که بر اثر انباشت مشکلات در سالهای متمادی و دلایل مختلف فنی و زیربنایی موجب تقلیل سرعت سیر قطار ها در حوزه جغرافیایی این اداره کل گشته بودند با همت گروه نظارت برخط و سازه های فنی، تشکیل کارگروه تخصصی و فعالیت های شبانه روزی در زوایای مختلف مانند تعویض تراورس های فرسوده و بهسازی خطوط در بلاک حمید_حسینیه ، تکمیل کسری بالاست های خطوط ریلی در هر سه محور ، اصلاح هندسی قوس های محور خرمشهر ، راه اندازی ایستگاه نظامیه جدید و اتصال آن به بلاک نظامیه _میان دشت ، راه اندازی بلاک های زوج و فرد در ایستگاه نظامیه جدید و اصلاح سوزن های ریلی در بلاک نامبرده و توسعه و تکمیل علائم ایستگاهی در ایستگاه های سربندر،گرگر،خسروی و میان دشت که علاوه بر ارتقاء ایمنی ، افزایش سرعت، کاهش چشمگیر تاخیرات و کندی سیر قطار های مسافری را به همراه داشته که این مهم منجر به رضایت مسافران و مشتریان حمل و نقل ریلی در خوزستان شده است .