• امروز : سه شنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 15 April - 2025
کل اخبار 7231اخبار امروز : 0
3

امکان بارگیری و تخلیه کالا از ایستگاه راه‌آهن رشت فراهم شد

  • کد خبر : 37994
  • 20 فروردین 1404 - 16:55
امکان بارگیری و تخلیه کالا از ایستگاه راه‌آهن رشت فراهم شد
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اعلام فراهم شدن امکان تخلیه و بارگیری کالا از ایستگاه راه آهن رشت گفت: با اتمام عملیات ساخت سکوی بازرگانی هم اینک می‌توان از این ایستگاه کالاها اعم از صادراتی و وارداتی و غیره را جابه جا کرد.

رحمت رحمت نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری این سکو؛ زیرساخت لازم را برای حمل ریلی کالاها در ایستگاه راه‌آهن رشت فراهم کرده است و متقاضیان می‌توانند با قیمت تمام شده مقرون به‌صرفه به نسبت حمل و نقل جاده‌ای برای حمل کالاهای خود برنامه‌ریزی کنند.

به گفته وی؛ مراحل احداث این سکوی بازرگانی با ۲۱۰ متر طول، ۱۵ متر عرض و ارتفاع ۲.۲ متر از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا اسفند ۱۴۰۳ ادامه یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این سکوی بازرگانی را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث سکو و نزدیک ۳۰۰ میلیارد ریال برای نصب یک دستگاه سوزن و ۳۶۰ متر خط ریلی با مصالح سنگین هزینه شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ پیش‌بینی‌ کرد با بهره برداری از این سکو در سال آینده میزان بارگیری و تخلیه در ایستگاه راه‌آهن رشت افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین – رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ بهره برداری شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است و هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

خط آهن رشت- کاسپین نیز ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۳ با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد و اسکله رو رو، مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرآیندهای نقل و انتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور فراهم شود.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=37994

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.