به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، محمدرضا فیروزکوهی امروز سه شنبه ۲۲ اسفند در آیین افتتاح خط ریلی آنتنی کارخانه فولاد بوتیای کرمان افزود: در سال ۱۳۹۶ سهم راه آهن از جابجایی بار ۹ درصد بوده است و این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه سیستم حمل و نقل ریلی باید ۳۰ درصد از حمل بار کشور را به عهد بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی خطوط ریلی اظهار کرد: با تشکیل هر قطار باری، ۲۵۰ کامیون از سیستم حمل جاده ای خارج شده که این نه تنها موجب کاهش تلفات جاده ای می شود بلکه موجب صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.
مدیر کل راه آهن کرمان با بیان اینکه با بازگشایی ایستگاه جدید، ظرفیت و سرعت حمل و نقل در استان افزایش خواهد داشت گفت: پروژه خط ریلی آنتنی به کارخانه فولاد بوتیا در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه است با افتتاح این پروژه نه تنها تناژ حمل بار در سیستم باری کشور افزایش خواهد داشت، بلکه گامی موثر در راستای رسیدن به افق توسعه ای کشور برداشته خواهد شد.
فیروزکوهی همزمانی احداث مجتمع های صنعتی با اتصال خطوط ریلی را بسیار مهم دانست و افزود: بعد از افتتاح خط فرعی فولاد بوتیا، دو خط آنتنی دیگر در کارخانجات شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی میزان خطوط اصلی راه آهن استان را بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر دانست و افزود: ساختار اداره کل راه آهن کرمان در سال ۱۳۸۷ تشکیل شد و در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ نفر در مشاغل مختلف مشغول به کار می باشند.