• امروز : جمعه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 13 June - 2025
کل اخبار 7514اخبار امروز : 5
0

هزینه ساخت راه‌آهن در خراسان شمالی با تصمیمات نادرست چند برابر شد

  • کد خبر : 38961
  • 23 خرداد 1404 - 0:29
هزینه ساخت راه‌آهن در خراسان شمالی با تصمیمات نادرست چند برابر شد
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس با انتقاد از مسیر انتخاب‌شده برای راه‌آهن شرق کشور گفت: مسیر منطقی تنها به یک کیلومتر تونل نیاز داشت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس با انتقاد از مسیر انتخاب‌شده برای راه‌آهن شرق کشور گفت: مسیر منطقی تنها به یک کیلومتر تونل نیاز داشت.

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار، با ابراز نگرانی از تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در پروژه راه‌آهن شرق کشور، نسبت به انتخاب مسیری که منجر به صرف هزینه‌های هنگفت برای تونل‌سازی شده، اعتراض کرد.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیشنهادی از ایستگاه امیرآباد تا بجنورد تنها نیازمند حفر یک تا یک و نیم کیلومتر تونل بوده، افزود: مسیر فعلی انتخاب‌شده برای ادامه این پروژه به سمت بجنورد، حدود ۳۰ کیلومتر تونل نیاز دارد که هزینه آن معادل احداث ۳۰۰ کیلومتر خط‌آهن در مناطق کویری است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم از این تصمیم! در حالی که مسیر منطقی، مهندسی و به‌صرفه وجود داشت، چرا باید به گزینه‌ای پرهزینه و دشوار تن داد که زمان و سرمایه را هدر می‌دهد؟

وی بیان کرد: راه‌آهن تا نزدیکی کارخانه آلومینیای جاجرم در حدود ۳۵ تا ۴۰ کیلومتری بجنورد رسیده و اگر ادامه مسیر از همان محدوده انتخاب می‌شد، به‌راحتی و با کمترین حجم عملیات تونل‌سازی قابل اجرا بود.

پاکمهر ضمن درخواست بازنگری در این تصمیم، تأکید کرد: مردم انتظار دارند پروژه‌های زیرساختی با دقت، آینده‌نگری و بر اساس منافع ملی طراحی و اجرا شوند، نه آنکه منابع کشور در تصمیمات نادرست و پرهزینه تلف شود.

پاکمهر اعلام کرد که پیگیری اصلاح این مسیر و بازنگری کارشناسانه در روند اجرای پروژه، از مطالبات جدی او در سطح ملی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=38961

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.