در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و با توجه به حجم بالای جابجایی زائران در مسیرهای بینشهری، تیم بازرسی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با حضور در پایانه مسافربری قزوین و ایستگاه راهآهن این شهر به بررسی کیفیت خدماترسانی، امکانات زیرساختی و آمادگی دستگاههای خدمترسان پرداخت.
سیامک پزشکیفر رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، هدف از این بازدیدها را پایش میدانی عملکرد شرکتهای حملونقل عمومی، ارزیابی سطح رضایتمندی مسافران، و شناسایی کاستیهای احتمالی جهت بهبود فرآیند خدماترسانی اعلام کرد.
وی در ادامه گفت:در این بازدید، علاوه بر بررسی میدانی وضعیت امکانات و تجهیزات، با تعدادی از مسافران گفتوگو شد و نقطهنظرات آنها در زمینه کیفیت خدمات حملونقل عمومی، زمانبندی حرکت وسایل نقلیه و وضعیت بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.
پزشکیفر افزود: در راستای حفظ کرامت زائران و ایجاد شرایط مناسب سفر، تمامی نواقص و کمبودهای مشاهدهشده مستندسازی شده و گزارش کامل آن جهت پیگیری به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد. همچنین برخی توصیههای فوری به مسئولان مجموعهها ارائه شد.
وی با تأکید بر تداوم این روند نظارتی اظهار داشت: بازدیدهای میدانی بهصورت برنامهریزیشده و مستمر ادامه خواهد داشت و دستگاههای اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی موظف به ارتقاء سطح آمادگی خود در ایام پرتردد سال بهویژه ایام اربعین هستند.
رئیس اداره بازرسی اداره کل راه و شهرسازی قزوین در پایان تصریح کرد: نظارت موثر، افزایش پاسخگویی و تمرکز بر حقوق شهروندی از مهمترین اصول ما در ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی است و در این مسیر از ظرفیتهای مردمی و نظرات مسافران نیز بهره خواهیم گرفت.