• امروز : یکشنبه, ۲ آذر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 23 November - 2025
کل اخبار 7837اخبار امروز : 1
1
هدایا

راهکارهایی برای استفاده بهتر از ابزارهای تبلیغاتی در رویدادها

  • کد خبر : 39995
  • 02 آذر 1404 - 13:54
راهکارهایی برای استفاده بهتر از ابزارهای تبلیغاتی در رویدادها
اگر مرز مشترکی میان حوزه کاری خود و هدایای تبلیغاتی خلاقانه و احساس‌برانگیز پیدا کنید، برگ برنده را در اسپانسرشیپ رو کرده‌اید و احتمالا برای همیشه در ذهن مخاطب به‌عنوان کسب‌وکاری که هدیه‌ای جذاب و به‌یادماندنی ارائه داد، در ذهن شرکت‌‌کننده‌ها می‌مانید.

یکی از روش‌های تبلیغات و برندسازی، اسپانسرشیپ یا پشتیبانی از رویدادهای مختلف مثل همایش‌ها، سخنرانی‌ها، کنسرت‌ها یا مراسم‌هاست. موفقیت این شیوه از تبلیغات به دو عامل بستگی دارد. عامل اول این است که رویداد با مسیر کسب‌وکار شما ارتباط داشته باشد تا بدانید شرکت‌کننده‌ها اعضای بازار هدف شما هستند. عامل دوم هم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مناسب به شیوه درست است که کسب‌وکارتان را به بهترین شکل به شرکت‌کننده‌ها معرفی کند. اگر ابزارهای چاپی که برای رویداد استفاده می‌کنید، پیام شفاف و طراحی جذاب داشته باشند و در فضای درست قرار گیرند، تأثیری که می‌خواهید را روی ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. تفاوتی ندارد که از یک استند رول آپ نمایشگاهی استفاده می‌کنید یا سازه‌های نمایشگاهی حرفه‌ای را در محوطه رویداد قرار می‌دهید، مهم این است که طراحی جالب توجه باشد و در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

پاپ آپ نمایشگاهی

ابزارهای تبلیغاتی ضروری در محوطه رویداد

شما باید سفر بازدیدکننده‌ها در طول رویداد را از قبل طراحی کرده باشید. باید بدانید آن‌ها از کدام قسمت وارد می‌شوند، در کدام قسمت، چه مدت منتظر می‌مانند، در طول رویداد به چه ابزارهایی نیاز دارند، چه زمانی استراحت می‌کنند و در طول استراحت چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و… . بر این اساس هم می‌توانید تجربه سفر مشتری را برای بازدیدکننده‌ها لذتبخش کنید و هم متوجه می‌شوید در هر بخش از این سفر، چطور می‌توانید با تبلیغات مناسب، ذهن آن‌ها را هدف قرار دهید.

استند رول آپ، استند پاپ آپ نمایشگاهی، پوستر و بنر ابزارهایی چاپی هستند که باید در محوطه رویداد (چه در سالن اصلی و چه در محوطه بیرونی) قرار داشته باشند. تمرکز تبلیغات باید در محل‌هایی که قرار است بازدیدکننده‌ها به دلایلی مثل چک کردن بلیط ورودی منتظر بمانند، باید بیشتر شود. استندها و بنرهایی که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند، می‌توانند پیام طولانی‌تری داشته باشند، زیرا بازدیدکننده‌ها زمان کافی برای مطالعه دارند. حتی درصورت نیاز می‌توانید در صف انتظار به بازدیدکننده‌ها بروشور یا کاتالوگ تبلیغاتی ارائه کنید. اما استندهایی که در مسیر رفت‌وآمد بازدیدکننده‌ها قرار دارند (مثلا ورودی سالن اصلی)، باید پیامی شفاف و کوتاه را به همراه یک طرح جذاب و جالب توجه ارائه دهند.

هدایای تبلیغاتی مناسب برای رویداد

هدایای تبلیغاتی که در رویداد استفاده می‌کنید، نباید یک‌بارمصرف باشند. آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که بازدیدکننده‌ها حداقل چندبار به آن‌ها برگردند و با آن‌ها سروکار داشته باشند تا برند، لوگو و پیام تبلیغاتی شما را ببینند. به‌عنوان مثال چاپ دفترچه یادداشت یک ایده مناسب برای رویدادهای آموزشی و سمینارهاست. در چنین رویدادهایی افراد معمولا نیاز به‌ یادداشت‌برداری خواهند داشت، اما کم‌تر پیش می‌آید که یادشان بمانند کاغذ و خودکار به همراه داشته باشند. بنابراین اگر شما آنچه نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید، هم در خاطرشان می‌ماند و هم بعدها دوباره به آن برمی‌گردند و پیامی که روی آن چاپ شده، مجدد برایشان تکرار می‌شود.

بعضی از اسپانسرها از ایده‌های خلاقانه برای ارائه هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال یکی از این ایده‌ها، اهدای گلدان‌های کوچک حاوی گیاهان آپارتمانی یا کاکتوس است. روی گلدان‌ها هم استیکری که روی آن پیام تبلیغاتی چاپ شده، چسبانده می‌شود. این تبلیغات احساسات مخاطبان را برمی‌انگیزند و برای آن‌ها بسیار جذاب هستند. اگر مرز مشترکی میان حوزه کاری خود و هدایای تبلیغاتی خلاقانه و احساس‌برانگیز پیدا کنید، برگ برنده را در اسپانسرشیپ رو کرده‌اید و احتمالا برای همیشه در ذهن مخاطب به‌عنوان کسب‌وکاری که هدیه‌ای جذاب و به‌یادماندنی ارائه داد، در ذهن شرکت‌‌کننده‌ها می‌مانید.

میز کانتر نمایشگاهی

راهکارهای کاربردی برای تأثیر بیشتر ابزارهای تبلیغاتی در رویدادها

در قسمت‌های قبل درباره نکات کلی که باید در چاپ ابزارهای تبلیغاتی و هدایای رویدادها استفاده کنید، توضیح دادیم. در این بخش ۵ نکته جزئی‌تر را مطرح می‌کنیم که توجه به آن‌ها می‌تواند برند اسپانسر را پررنگ‌تر نشان دهد و توجه بازدیدکننده‌ها را بیشتر جلب کند. این نکات عبارتند از:

  • رویدادها معمولا فضایی صمیمانه دارند و بهتر است مثل یک دورهمی به‌نظر برسند. بنابراین حتی اگر لحن برند یا رنگ‌های مورد استفاده در هویت برند شما رسمی است، باید در اسپانسرشیپ رویداد کمی چاشنی فانتزی و طنز به آن اضافه کنید.

  • از فضای دیجیتال هم کمک بگیرید. روی استندها، بنرها یا هدایای تبلیغاتی که ارائه می‌دهید، یک QR کد درج کنید تا بازدیدکننده‌ها را به تجربه‌ای چندجانبه هدایت کنید.

  • در صورت امکان در کنار ابزارهای چاپی تأثیرگذار، یک پیشنهاد ویژه هم به بازدیدکننده‌ها ارائه دهید؛ پیشنهاداتی مثل دریافت تخفیف در خرید محصولات شما.

  • از گیمیفیکیشن و تعامل استفاده کنید. مثلا از بازدیدکننده‌ها بخواهید از گوشه‌وکنار رویداد عکس بگیرند و برای شما بفرستند و در ازای این کار، کد تخفیف یا هدیه بگیرند یا در قرعه‌کشی برای یک جایزه بزرگ‌تر شرکت داده شوند.

  • خلاقیت داشته باشید. یک استند سه‌بعدی که طراحی جذابی دارد، شرکت‌کننده‌ها را به عکس گرفتن روبروی آن ترغیب می‌کند. عکس گرفتن مقابل این استند و انتشار آن در فضای مجازی نوعی بازاریابی دهان‌به‌دهان است و به‌طور ویژه برای شما تبلیغ می‌کند.

اهمیت کیفیت ابزارهای چاپی در اثرگذاری تبلیغات

برای تمام صحبت‌ها و نکاتی که در قسمت‌های قبلی مطرح کردیم، یک پیش‌نیاز وجود دارد: کیفیت ابزارهای تبلیغات چاپی که در رویداد استفاده می‌کنید. اگرطراحی‌ها جذاب نباشند یا متریال باکیفیت نباشد، هرچقدر هم که پیام درستی روی آن‌ها چاپ کنید یا در جای مناسب قرار دهید، اثری که می‌خواهید را ایجاد نمی‌کنند. تنها راه‌حل این مشکل همکاری با چاپخانه‌ای حرفه‌ای است که تجربه در زمینه چاپ ابزارهای رویدادها و نمایشگاه‌ها را داشته باشد. چاپخانه فرتاک به‌عنوان یکی از بهترین چاپخانه‌های تهران در این حوزه شناخته می‌شود. البته این مجموعه سفارشات شهرهای دیگر را نیز می‌پذیرد و امکان ارسال سفارش به سراسر کشور را دارد. برای بررسی جزئیات بیشتر مانند نمونه‌کارها، دریافت مشاوره و راهنمای ثبت سفارش از سایت چاپ فرتاک بازدید کنید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=39995

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.