• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 1
2

استقبال از تورهای گردشگری یک روزه با قطار عالی است.

  • کد خبر : 4076
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
استقبال از تورهای گردشگری یک روزه با قطار عالی است.

استقبال ازتورهای یک روزه با قطار عالی است کارشناس گردشگری شرکت راه آهن گفت، نظرسنجی ها نشان می دهد استقبال مردم از تورهای یک روزه با قطار تهران- شمال(سوادکوه) و تهران- بادرود عالی است. به گزارش شبکه ایران کالا به نقل از ایرنا بهروز حاجیلو اظهار کرد، زمان این تورها غالبا روزهای آخر هرهفته و ایام […]

استقبال ازتورهای یک روزه با قطار عالی است

کارشناس گردشگری شرکت راه آهن گفت، نظرسنجی ها نشان می دهد استقبال مردم از تورهای یک روزه با قطار تهران- شمال(سوادکوه) و تهران- بادرود عالی است.

به گزارش شبکه ایران کالا به نقل از ایرنا بهروز حاجیلو اظهار کرد، زمان این تورها غالبا روزهای آخر هرهفته و ایام تعطیل است تا عموم مردم به ویژه خانواده ها بتوانند اوقات فراغت خود را با این سفر همسو کنند.

وی گفت، برای سفرهای یک روزه از قطارهای ‘ ریل باس’ مشابه قطارهایی که در مسیر تهران- پرند و تهران هشتگرد وجود دارد استفاده می شود. از مهمترین ویژگی آنها خودکششی بودن است ، به این معنی که نیازی به دیزل کشنده ندارند و مزیت دیگر این قطارها ظرفیت بالای آنهاست که امکان جابجایی 300 مسافر را دارند.
این کارشناس ادامه داد، مقصد گردشگری قطار تهران- شمال(سوادکوه) ، خود راه آهن است ، به این معنی که جاذبه های راه آهن در شمال کشور مانند پل ورسک ، پل دو آب را مورد تاکید قرار می دهد.
به گفته حاجیلو دستاورد این سفر یک روزه برای گردشگران شامل شناخت از راه آهن جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا زمان حاضر و آشنایی با مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری ریلی است.
وی یادآور شد : گردشگران روزی بسیار مفرح را می گذرانند و از امکان عکاسی و فیلمبرداری از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی بین راه برخوردارند.
حاجیلو گفت، کسی که در این سفر یک روزه تهران -شمال (سوادکوه) شرکت می کند از دغدغه های زندگی شهری و آلودگی های صوتی و هوا به یکباره جدا شده و به دامان طبیعت بسیار زیبای مازندران می رود.
وی در شرح تور یک روزه تهران- بادرود (دو ایستگاه بعد از کاشان) ، گفت: این تور از تنوع بیشتری برخوردار است ، یک تور ترکیبی قطار و اتوبوس است.
او اضافه کرد، گردشگران در ایستگاه بادرود از قطار پیاده شده و بوسیله اتوبوس به روستای ‘ابیانه’ منتقل می شوند سپس به وسیله همان اتوبوس به کاروان سرای آبروز ( در زبان محلی ابروز) ، در منطقه ابوزیدآباد منتقل و پس از صرف ناهار و شرکت در برنامه جشن و موسیقی زنده و شعبده بازی در این کاروان سرا به سمت رمل های منطقه سیازگه راهی می شوند.
به گفته او در سیازگه موتورسواری ، شترسواری ، سافاری (اتومبیل مخصوص منطقه کویری) و کایت سواری منتظر آنهاست.
حاجیلو افزود، این سفر از ساعت پنج صبح از ایستگاه راه آهن تهران آغاز می شود و ساعت 24 همان روز با بازگشت به ایستگاه راه آهن تهران به پایان می رسد ، هزینه این سفر با احتساب هزینه های پذیرایی برای هر گردشگر 200 هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.