معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: ریلگذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستانآباد و 9 کیلومتر از ریلگذاری مسیر قزوین -رشت باقیمانده است که در فرورین ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.
جبارعلی ذاکری در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: پروژه ریلی کرمانشاه در آخرین دقایق سال 96 افتتاح شد و پیش از آن نیز ریل به همدان رسید و این مسیر ریلی هم تکمیل شد. اکنون قطارهای مسافری و باری در هر دو مسیر در حال تردد هستند
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، ادامه داد: از سه طرح باقیمانده پروژه ارومیه اواخر مهرماه سال گذشته به اتمام رسید و اکنون در مرحله عملیات تکمیل روسازی و تحویل به راهآهن است.
وی با توضیح اینکه ضرورت تأیید ایمنی مسیر قبل از بهرهبرداری یک بحث جدی است، گفت: نخست باید ایمنی سیر و حرکت تأمین شود و بعداز آن قطار به مرحله مسافرگیری برسد. در همین راستا کمیسیون عالی سوانح و کمیسیون تعیین سرعت بعد از تحویل پروژه از پیمانکار ضمن ارزیابی کلی، ایمنی مسیر را کنترل میکند تا مشکلی برای سیر و حرکت پیش نیاید.
او خبر داد که مسیر ریلی ارومیه هنوز نتوانسته است الزامات ایمنی راهآهن را پاس کند و ادامه داد: همکاران ما در حال برطرف کردن نواقص و مشکلات احتمالی در بهرهبرداری هستند و امیدواریم در کوتاهترین زمان این مسیر ریلی به بهر برداری برسد.
ذاکری با اشاره به دو پروژه قزوین- رشت و میانه به بستانآباد نیز گفت: ریلگذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستانآباد باقیمانده است و پیمانکار امسال بهغیر از روز عید تعطیلی نداشته است و پیشبینی میکنیم که ریلگذاری این مسیر تا پایان فروردینماه به اتمام برسد و بعدازآن فرآیند عملیات تکمیلی و تحویل به راهآهن آغاز خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور بابیان اینکه شرایط در پروژه ریلی رشت به قزوین نیز مشابه است، ادامه داد: 9 کیلومتر از ریلگذاری مسیر قزوین -رشت باقیمانده است و ما امیدواریم تا پایان همین ماه ریلگذاری این محور هم به اتمام برسد و پیشبینی ما تکمیل همزمان این دو مسیر ریلی در فروردینماه و آغاز عملیات تکمیلی هر دو است.