• امروز : شنبه, ۱۳ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 1 February - 2025
کل اخبار 6970اخبار امروز : 5
8

احداث خط دوم بافق _ زرین شهر با ۸۸ درصد پیشرفت

  • کد خبر : 5359
  • 11 دی 1348 - 3:30
احداث خط دوم بافق _ زرین شهر با ۸۸ درصد پیشرفت

احداث خط دوم بافق _ زرین شهر پروژه احداث خط دوم بافق _ زرین شهر به طول ۵۵۳ کیلومتر می باشد که ۲۳۷ کیلومتر آن در محدوده اداره کل راه آهن منطقه یزد قرار گرفته و ۸۸ درصد پیشرفت داشته است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، رییس مرکز هماهنگی امور مناطق […]

احداث خط دوم بافق _ زرین شهر

پروژه احداث خط دوم بافق _ زرین شهر به طول ۵۵۳ کیلومتر می باشد که ۲۳۷ کیلومتر آن در محدوده اداره کل راه آهن منطقه یزد قرار گرفته و ۸۸ درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، رییس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن از پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه دو خطه در محدوده اداره کل خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال مسافرین، ارتقاء ایمنی، کاهش مدت زمان توقف قطارها و تسهیل برنامه ریزی در جهت تعمیر و بهینه سازی شبکه ریلی، پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ به طول ۲۳۷ کیلومتر مراحل نهایی آماده سازی خود را طی می کند.
سیدمصطفی داودی در توضیح پیشرفت پروژه ادامه داد: زیر سازی و پل سازی محور بافق ـطبرکوه با ۹۵٪ ، زیر سازی و روسازی محورهای طبرکوه ـ یزدگرد با ۷۳٪ ، یزد گرد ـ نظر آباد با ۹۹٪ نظرآباد ـ شمسی با ۹۶٪ و شمسی ـ ارژنگ با ۸۴ ٪ پیشرفت، مراحل پایانی آماده سازی را جهت بهره برداری طی می کند.
سرپرست اداره کل راه آهن یزد عنوان کرد: اعتبار اجرای طرح دو خطه کردن خطوط ریلی راه آهن یزد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد و تا کنون حدود ۳هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار هزینه شده است.
وی اذعان کرد: یکی از مزایای دو خطه کردن شبکه ریلی، افزایش ظرفیت بارگیری است، به طوری که با استفاده از سوزن ها و تراورس های بتنی با بارمحوری ۳۰ تن ظرفیت افزایش بار واگن ها تا ۲۰ درصد امکان پذیر می کند.
مهندس داودی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای پروژه مذکورو همچنین رفاه حال شهروندان در محدوده شهری و دسترسی آسان و ایمن طرفین خطوط راه آهن، احداث و تعریض پل های فولاد آلیاژی (دو دهانه ۱۰ متری)، پل دسترسی مسافرین به ایستگاه اشکذر (یک دهانه ۸ متری)، چرخاب (یک دهانه ۶ متری)، خیابان۶۳ (دو دهانه ۱۰ متری)، آرمان (دودهانه ۱۰ متری)، فیضیه (دو دهانه ۵ متری)، حسین آباد ریسمانی( دودهانه ۱۰ متری)، عمار ( یک دهانه ۵ متری بصورت باکس) و خویدک (دودهانه ۱۲ متری) در دست اقدام می باشد.
داودی افزود: مهم‌ترین مشکل خطوط ریلی در محور اداره کل، به نهایت رسیدن ظرفیت آن است. در این شرایط امکان افزایش قطار به خطوط ریلی از استان سلب شده است، در حالی که با اضافه شدن خط دوم، امکان اعزام قطار بیشتری در خطوط ریلی استان ایجاد خواهد شد و جای امیدواری است که با احداث خط دوم، قطارهای بیشتری به مقاصد مختلف راه اندازی شود
مهندس داودی مهم‌ترین مزیت دو خطه شدن شبکه ریلی را افزایش ظرفیت شبکه ریلی در کنار ارتقاء ایمنی سفرهای ریلی اعلام می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر به دلیل یک خطه بودن خطوط ریلی، قطارها به صورت رفت و برگشتی روی یک خط در حال حرکت هستند، از این رو پیش‌بینی می‌شود با دو خطه کردن خطوط، ۲۰ درصد به ظرفیت موجود اضافه شود.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.