تقی کهوریان در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت پروژه خط آهن مراغه به ارومیه اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان به شدت پیگیر تحقق وعده مسئولان عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص بهره برداری از این پروژه تا پایان نیمه نخست امسال بوده و پیگیر تکمیل نواقصات باقی مانده در ایستگاه راه آهن ارومیه و مسیر خط ریل است.
کهوریان گفت: این پروژه باید براساس برنامه زمانبندی تا 3 ماه آینده تکمیل شود بنابراین لازم است پیمانکار زیرسازی اجرای سقف گالری را به صورت پیش ساخته و یا درجا انجام دهد و روشن است که مجوز نحوه اجرای آن باید از مجری پروژه اخذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه باید تا پایان خردادماه امسال به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهره بردار تحویل شود.
کهوریان اظهار داشت: هم اینک حرکت قطار بر روی ریل با سرعت 80 کیلومتر به سمت ایستگاه ارومیه امکان پذیر است که با تکمیل مرحله رله واژ دوم در 30 کیلومتر باقیمانده از خطوط ریل این سرعت تا 120 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.
وی گفت: اجرای فیبر نوری در مسیر ریل، آغاز عملیات آماده سازی و احداث سینی دوار در ایستگاه، آماده سازی محوطه ایستگاه، برنامه زمانی ساخت ایستگاههای بین راهی شیرین بولاغ و رشکان، تکمیل مرحله دوم بالاست ریزی در مسیر ریل و اتمام عملیات رله واژ دوم در خطوط راه آهن، در کنار تکمیل کارهای باقی مانده از تقاطعهای غیرهمسطح در مسیر راه آهن از جمله مواردی است که باید حداکثر تا 3 ماه آینده انجام شوند تا پروژه قابل بهره برداری باشد.