رضا مسرور درباره مصوبه دولت مبنی بر شناخته شدن بندر کاسپین به عنوان مرز دریایی برای تردد کالا و مسافر که از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شده است، اظهار کرد: پس از ایجاد یک بندر و در راستای انجام مبادلات کالایی و گمرکی، مرز دریایی تعریف میشود تا مسافر و کالا به بندر وارد و از آن خارج شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: بندر کاسپین همانند سایر بنادر دریای خزر، ظرفیتهای بسیار بالایی دارد و در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار گرفته است، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شده ظرفیت جابجایی کالا در بنادر شمالی طی یک بازه زمانی تعریف شده، حداقل به میزان دو برابر افزایش پیدا کند.
مسرور در ادامه با تاکید بر اینکه بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، اعلام کرد: قرار بر این است که طی سالهای آتی خط ریلی به این دو بندر وصل شود.
وی افزود: دریایی خزر دارای ظرفیتها و مزایای بسیار زیادی است و میتوان از بازار بزرگ کشورهای حاشیه این دریا به ویژه روسیه در مبادلات تجاری استفاده کرد و سازمان منطقه آزاد در کنار سازمان بنادر و دریانوردی میتواند موجبات بهره مندی از ظرفیتهای تجاری دریایی خزر را فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه براساس تفاهمنامهای که میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسیده، وظایف قانونی این دو سازمان در خصوص بنادر کاسپین و انزلی تفکیک شده است، اظهار کرد: وظایف قانونی مشخص شده است و مجموعهها بر اساس سیاستهای توسعهای خود فعالیت خواهند کرد.