شاپور ارصلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد واگن مربوط به کل شبکه ریلی حمل و نقل مسافر بوده و برخی از آن ها دارای عمر بیش از 30 سال است.
وی با اشاره به ابلاغیه راه آهن کشور به شرکت های حمل و نقل مسافر برای نوسازی ناوگان به منظور تامین ایمنی مسافران اظهار داشت: 50 واگن از خطوط منطقه آذربایجان نیز که در مسیر تبریز – تهران و تبریز – مشهد فعال می باشند، مشمول طرح نوسازی هستند.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه حفظ امنیت مسافران در اولویت راه آهن قرار دارد، یادآوری کرد: مجوز سیر موقت پیش فروش بلیط این واگن ها زیر نظر راه آهن تا 15 تیر صادر شده و مسایل فنی آن ها از سوی کارشناسان در مرکز و ستاد در حال پیگیری است.
ارصلانی ادامه داد: در صورت تایید کارشناسان، مجوز سیر واگن ها تمدید می شود و در غیر این صورت باید شرکت ها نسبت به نوسازی واگن ها اقدام کنند یا راه آهن نسبت به جایگزینی آن ها با سایر شرکت های حمل و نقل ریلی مسافر اقدام خواهد کرد.
به نقل از ریل نیوز به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.
تاکنون هیچ واگنی از سیستم حمل و نقل مسافری خارج نشده است
شاپور ارصلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد واگن مربوط به کل شبکه ریلی حمل و نقل مسافر بوده و برخی از آن ها دارای عمر بیش از 30 سال است. وی با اشاره به ابلاغیه راه آهن کشور به شرکت های حمل و نقل مسافر برای نوسازی ناوگان به […]
- ارسال توسط : خبرنگار ریلی