• امروز : یکشنبه, ۵ اسفند , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 February - 2025
کل اخبار 7037اخبار امروز : 4
7

عملیات اجرایی برقی‌ کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون فردا کلید می‌خورد

  • کد خبر : 6940
  • 10 تیر 1397 - 19:32
عملیات اجرایی برقی‌ کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون فردا کلید می‌خورد

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: عملیات اجرایی برقی‌ کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون فردا کلید می‌خورد یزدانی گفت: آغاز عملیات اجرایی برقی کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو فردا (دوشنبه) کلید می‌خورد. مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران […]

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملیات اجرایی برقی‌ کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون فردا کلید می‌خورد

یزدانی گفت: آغاز عملیات اجرایی برقی کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو فردا (دوشنبه) کلید می‌خورد.

عملیات اجرایی برقی‌ کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون فردا کلید می‌خوردمازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه برقی‌سازی راه آهن گرمسار به اینچه‌برون به طول ۴۹۵ کیلومتر فردا صبح کلید می‌خورد، گفت: این پروژه در حد فاصل گرمسار به اینچه‌برون است و با هدف افزایش حمل بارهای ترانزیت آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در پروژه  برقی‌سازی راه آهن گرمسار به اینچه‌برون تنها حلقه مفقوده حد فاصل گرمسار به اینچه‌برون  بود و ما حد فاصل تهران به گرمسار را ۴ خطه و برخی‌ محدوده‌های تهران تا بندرعباس را دو خطه کرده بودیم، بنابراین تنها قسمتی که در این بخش کمبود ظرفیت داشت مسیر گرمسار به اینچه برون بود.

۸۵ درصد از منابع مالی این پروژه از سوی کشور روسیه تأمین شد

یزدانی تصریح کرد: در این پروژه با کشور روسیه قراردادی منعقد شد و طبق آن راه آهن روسیه ۸۵ درصد از منابع مالی این قرارداد را پرداخت و ایران تنها از ۱۵ درصد منابع مالی داخلی خود استفاده خواهد کرد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن تصریح کرد: پروژه برقی‌سازی، اصلاح مسیرها نصب سازه و علایم، تأمین ماشین آلات و تجهیزات برقی از سوی کشور روسیه تأمین خواهد شد.

وی تأکید کرد:‌ مدت قرارداد  چهار ساله و با سقف وام ۱.۲ میلیارد یورو شروع به کار خواهد کرد.

یزدانی با اشاره به اینکه در این پروژه جابه‌جایی بار و مسافر انجام می‌شود، گفت: سرعت بهره برداری در این مسیر ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است و این مسیر در دو بخش کوهستانی و کویری قرار دارد.

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن تأکید کرد: میانگین سرعت بازرگانی در این پروژه ۱۰۰ کیلومتر است و بعد از انجام مطالعات و کارهای مهندسی اولیه ساخت آن شروع خواهد شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تحریم‌ها در این پروژه اثری نگذاشته و کشور روسیه نیز اصرار بر آغاز عملیات اجرایی این پروژه را دارد.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.