مهندس حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق در نشست خبری فرماندار ویژه
به سوالات حوزه خود پاسخ داد:
خبرنگار دارای جایگاه ویژه و موثر در جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.
با مردم رو راست باشیم و واقعیت ها را بگوییم.
در تمامی جلسات ستاد در تهران مسائل مربوط به حوزه را با جدیت پیگیری میکنم.
۶۰ لکوموتیو از مدار خارج شده است
۲۰ لکوموتیو باری خارج و به قطارهای مسافری اختصاص پیدا کرده که پس از تامین ۲۰ دیزل باری لکوموتیو ۲۱ به قطار محلی طبس – مشهد اختصاص خواهد یافت.
بلاک تل حمید منتظر قائم شرایط بسیار نامناسبی داشت که در این شرایط کمبود اعتبار جذب اعتبار شد و اصلاح مسیر و ایمن کردن آنرا در دستور کار قرار دادم به همین جهت به خاطر اینکه مسدودی داشته باشیم و بتوانیم کار کنیم و خط را سریعتر اصلاح کنیم و از ستاد درخواست کردیم که سریعتر قطارهای مشهد – شیراز و مشهد – اصفهان در برنامه قرار بگیرد.
در خصوص ایجاد اداره کل جدید نیز اعلام کرده ام ایجاد یک اداره کل جدید توجیه ندارد و دو خطه شدن محور راه آهن شرق از مهمترین اولویت هاست و امیدوارم در مردادماه کار آن آغاز شود و برای اینکار فاینانس روس را هم در دستور کار است انشالله که بتوانیم جذب کنیم و دو خطه شدن محور حتما عملیاتی می شود و از اولویت های راه آهن کشور است.
بندر خشک در کشور یکی داریم و آن هم بندرخشک آپرین است و احداث آن در اختیارات معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیست و برای خراسان جنوبی هم دیده نشده است و شرایط بسیار سختی هم دارد.
کارهای خیلی خوبی را در اداره کل راه آهن شرق شروع کرده ایم از جمله توسعه سنگان و توسعه ملی و توسعه فولاد و احیا و استفاده از ظرفیت مجتنع دولتی و ۶ ایستگاه سمت افغانستان بزودی هم به این محور این اداره کل اضافه می شود.
پیش بینی ۲۷ میلیون تن بار در منطقه شده است و اگر بتوانیم ۱۵ میلیون تن آنرا به سمت ریل بیاوریم تاثیر بسیار خوبی در توسعه هنه جانبه و متوازن منطقه خواهد داشت.
✍ حمید رضا حجازی