• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Tuesday - 19 November - 2024
کل اخبار 6766اخبار امروز : 0
9

پاسخگویی مهندس حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق در نشست خبری به سوالات خبرنگاران

  • کد خبر : 7157
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۱۲
پاسخگویی مهندس حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق در نشست خبری به سوالات خبرنگاران

  مهندس حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق در نشست خبری فرماندار ویژه به سوالات حوزه خود پاسخ داد: خبرنگار دارای جایگاه ویژه و موثر در جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است. با مردم رو راست باشیم و واقعیت ها را بگوییم. در تمامی جلسات ستاد در تهران مسائل مربوط به حوزه […]

 

مهندس حسن ماسوری مدیرکل راه آهن شرق در نشست خبری فرماندار ویژه

به سوالات حوزه خود پاسخ داد:

خبرنگار دارای جایگاه ویژه و موثر در جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.
با مردم رو راست باشیم و واقعیت ها را بگوییم.
در تمامی جلسات ستاد در تهران مسائل مربوط به حوزه را با جدیت پیگیری میکنم.

۶۰ لکوموتیو از مدار خارج شده است
۲۰ لکوموتیو باری خارج و به قطارهای مسافری اختصاص پیدا کرده که پس از تامین ۲۰ دیزل باری لکوموتیو ۲۱ به قطار محلی طبس – مشهد اختصاص خواهد یافت.

بلاک تل حمید منتظر قائم شرایط بسیار نامناسبی داشت که در این شرایط کمبود اعتبار جذب اعتبار شد و اصلاح مسیر و ایمن کردن آنرا در دستور کار قرار دادم به همین جهت به خاطر اینکه مسدودی داشته باشیم و بتوانیم کار کنیم و خط را سریعتر اصلاح کنیم و از ستاد درخواست کردیم که سریعتر قطارهای مشهد – شیراز و مشهد – اصفهان در برنامه قرار بگیرد.

در خصوص ایجاد اداره کل جدید نیز اعلام کرده ام ایجاد یک اداره کل جدید توجیه ندارد و دو خطه شدن محور راه آهن شرق از مهمترین اولویت هاست و امیدوارم در مردادماه کار آن آغاز شود و برای اینکار فاینانس روس را هم در دستور کار است انشالله که بتوانیم جذب کنیم و دو خطه شدن محور حتما عملیاتی می شود و از اولویت های راه آهن کشور است.

بندر خشک در کشور یکی داریم و آن هم بندرخشک آپرین است و احداث آن در اختیارات معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیست و برای خراسان جنوبی هم دیده نشده است و شرایط بسیار سختی هم دارد.

کارهای خیلی خوبی را در اداره کل راه آهن شرق شروع کرده ایم از جمله توسعه سنگان و توسعه ملی و توسعه فولاد و احیا و استفاده از ظرفیت مجتنع دولتی و ۶ ایستگاه سمت افغانستان بزودی هم به این محور این اداره کل اضافه می شود.

پیش بینی ۲۷ میلیون تن بار در منطقه شده است و اگر بتوانیم ۱۵ میلیون تن آنرا به سمت ریل بیاوریم تاثیر بسیار خوبی در توسعه هنه جانبه و متوازن منطقه خواهد داشت.

✍ حمید رضا حجازی

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.