کاهش 19 درصدی مدت زمان ماندگاری واگن های CIS در شبکه ریلی کشور در فصل بهار
نسبت به مدت مشابه سال قبل
در سه ماهه نخست سال جاری، هفت هزار و 300 دستگاه واگن، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده اند که میانگین زمان ماندگاری آن ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 درصد کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر افزود: سرمايه گذاري های خوب در بخش توسعه زيرساخت ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزايش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفيت تعويض بوژی و تقويت خطوط پارکینگ بوژي ها، احداث چندين سايت تخليه و بارگيري، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه بویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن های CIS در ایران از 21 روز به 17 روز شده است.
مهندس ضیایی مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه از تاریخ ورود واگنهای آسیای میانه از مرز به کشور مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری از واگنها در شبکه ریلی کشور بصورت ارزی به راه آهن های آسیای میانه می شود بنابراین با کاهش ماندگاری واگنهای مذکور در شبکه ریلی کشور در سه ماهه سال جاری، بیش از 930 هزار فرانک معادل 40 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی را بدنبال داشته و مانع خروج ارز بیشتر از کشور شده است.
وی تاکید کرد: 48 درصد از واگن های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن های لبه بلند بوده که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی بوده و میانگین ماندگاری آن 15 روز می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد کاهش یافته، همچنین 36 درصد مربوط به واگن های مسقف می باشد که میانگین مدت زمان ماندگاری آن 20 روز می باشد.
مدیر کل راه آهن خراسان خاطرنشان ساخت: بهره وری یکی از مهم ترین کلید واژه های مدیریت نوین میباشد، از همین رو در چند سال اخیر افزایش بهره وری یکی از مهم ترین اهداف راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین شده لذا همواره بدنبال افزایش درآمد همراه با کاهش هزینه ها در راستای افزایش بهره وری میباشیم که کاهش ماندگاری واگن های CIS در ایران، یکی از مهم ترین اقدامات در راستای افزایش بهره وری میباشد.
: