معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
◄ احداث دو تونل 1650 متری در سختترین محیطهای راهآهن قزوین- رشت
با تلاش و تخصص مهندسان ایرانی احداث دو دستگاه تونل به طول 1650 متر در راهآهن قزوین- رشت واقع در یکی از سختترین محیطهای زمینشناسی منطقه رودبار به اتمام رسید
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه، با تلاش وتخصص مهندسان ایرانی احداث دو دستگاه تونل به طول 1650 متر در راهآهن قزوین- رشت واقع در یکی از سختترین محیطهای زمینشناسی منطقه رودبار به اتمام رسید.
به گزارش تیننیوز، خیراله خادمی تکمیل این دو دستگاه تونل را یکی از سختترین بخشهای احداث محور قزوین- رشت دانست و گفت: این دو دستگاه تونل در منطقهای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش میرود.
خادمی اضافه کرد: وجود آبهای فراوان زیرزمینی، ساختار متغیر زمینشناسی در منطقه رودبار از عوامل اصلی طولانی شدن حفر تونلها بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طول این دو دستگاه تونل گفت: تونلهای سه و پنج در قطعه 4 الف محور در محدوده رودبار قرار دارند که اولی به طول 598 متر و دیگری به طول هزار و 52متر است و حفاری هر کدام از با توجه به موارد یاد شده 10 سال به طول انجامیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه توان مهندسان ایرانی در این زمینه را شایان توجه دانست و تاکید کرد: با توجه به پیشنهادهای فراوان برای بهکارگیری متخصصان خارجی، طراحی، عملیات حفاری و ایمنسازی این دو دستگاه تونل به دست متخصصان و مهندسان ایرانی صورت گرفته است.
خادمی حجم عملیات در این دو دستگاه تونل را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: 2 هزار و 500 تن قاب، هزار و 670 تن آرماتور، 415 تن مش و 25 هزار و 800 متر مکعب بتن در احداث این تونلها به کار رفته است.
راهآهن قزوین- رشت دارای 52 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونلها به 98 درصد رسید
نت