• امروز : پنجشنبه, ۱۱ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 January - 2025
کل اخبار 6965اخبار امروز : 5
9

درخواست مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه

  • کد خبر : 9305
  • 11 دی 1348 - 3:30
درخواست مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در همایش بیمه خواستار شد: مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه معاون توسعه مدیریت ومنابع راه‌آهن خواستار مکانیزه شدن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر همکاران به خدمات بیمه مازاد درمان شد. به گزارش روابط عمومی ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نصرت نظامی در همایش بیمه که درساختمان […]

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در همایش بیمه خواستار شد:
مکانیزه کردن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر به خدمات بیمه
معاون توسعه مدیریت ومنابع راه‌آهن خواستار مکانیزه شدن فرآیندها جهت دسترسی سریعتر همکاران به خدمات بیمه مازاد درمان شد.
به گزارش روابط عمومی ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نصرت نظامی در همایش بیمه که درساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد، گفت: درگذشته برای جبران هزینه‌های درمان، صندوقی تشکیل شد تا از محل منابع صندوق مبالغی به همکاران جهت پوشش هزینه‌های درمان آنها ارائه شود. درسال‌های اولیه، منابع و مصارف صندوق درمان در وضعیت نسبتا متعادلی قرار داشت ولی هر سال به دلیل افزایش تعرفه های پزشکی، مدیریت مالی این صندوق دشوارتر می‌شد و مجبور به بازبینی در آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها می شدیم.
وی ادامه داد: از جمله این بازبینی‌ها، وضع فرانشیز و تعرفه گذاری در خدمات درمانی صندوق مطابق با تعرفه های وزارت بهداشت بود تا مدیریت مالی صندوق با اشکالات کمتری روبرو شود.
نصرت نظامی خاطرنشان کرد: صندوق درمان، در واقع یک صندوق تعاون بود و جملگی توافق کرده بودیم که چگونه از منابع آن در جهت درمان، استفاده کنیم. اما مسئله مهم این بود که آیا این دستورالعمل‌ها مورد توافق همه و بیمه مرکزی قرار دارد یا خیر و ایراداتی که از سایر دستگاه های نظارتی به صندوق درمان گرفته شد موجب شد به فکر کنترل‌های دیگری باشیم.
وی ادامه داد: داشتن پزشک معتمد و کارمندان خوب اداره کل امور رفاهی و سلامت در حوزه بیمه، همچنین کنترل کردن مدارک بیمه توسط نماینده بیمه، از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد اما تمام مسائل موجب شد به سمت بیمه سرانه برویم و به جای آن، آیین نامه خاصی تدوین شد که جز اسناد شرکت در مناقصه برای بیمه مازاد درمان شرکت راه‌آهن است.
وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که این ساز و کار انجام شده و ایراداتی نیز به آن وارد است افزود: درخواستی که از بیمه ملت وجود دارد این است که به دلیل گستردگی شبکه ریلی، حداکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را طرف قرارداد خود قراردهند. زیرا شبکه ریلی و کارکنان آن در بسیاری از نقاط سخت آب و هوایی حضور دارند بنابراین در نقاط دورافتاده نیاز به درمان مهم‌تر است و همکاران بایستی دسترسی راحتی به مراکز طرف قرارداد بیمه مازاد درمان داشته باشند.
وی تصریح کرد: تلاش در مکانیزه کردن فرآیندها اقدام دیگری است که باید صورت بگیرد تا نیازی به مراجعه همکاران برای گرفتن معرفی نامه نباشد و بیمار نگران هزینه ها و انجام کارهای اداری نباشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین زمان ثبت شده برای دریافت هرینه درمان ۴ هفته است خاطرنشان کرد: آنچه توافق شده پرداخت هزینه های درمان طی ۷ روز است که بخشی از این اشکال، متوجه سیستم و فرایندها و بخشی دیگر متوجه بیمه ملت است و انتظار می رود بیمه ملت هزینه ها را در زمان کمتری پرداخت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارکردن در حوزه امور رفاهی سخت و مشکل است ادامه داد: امور رفاهی چون مربوط به انتظارات انسان است حدود و ثغور ندارد و این موضوع کار امور رفاهی را سخت می کند اما همین خصیصه انسانی نیز موجبات پیشرفت و رشد را در دنیا رقم زده است.
وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات انسانی و تعامل با دیگران چهار سطح تحمل، صبر، گذشت و ایثارگری وجود دارد و انتظاری که از همکاران در حوزه خدمات رفاهی وجود دارد ایثارگری است.
به گفته نصرت نظامی؛ ایثارگری واژه ای پذیرفته شده و جهانی است و به این معنی است که فرد سخاوتمندانه در برابر انتظارات همکاران و مخاطب، تمام تلاش، توان، تجربه، تخصص و دانش خود را به کار می گیرد تا حداکثر
رضایت مندی را بدست آورد و در مقابل، انتظار هیچ پاداش و تشکری از دیگران ندارد.
در ادامه امانی معاون فنی بیمه ملت نیز بر آمادگی این شرکت برای انعقاد قرارداد با مراکز درمانی مورد نظر شرکت راه‌آهن تاکید کرد.
گرشاسبی مدیر درمان شرکت بیمه ملت نیز ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیشتر بین دو شرکت بیمه گر و بیمه گذار، بهبود خدمات را منوط به شفاف سازی و رفع نقاط ابهام دستورالعمل برای بیمه شدگان دانست.
وی افزود: بیمه ملت به لحاظ نقدینگی مشکلی ندارد و پرداخت ها صرفاً منوط به ارائه اسناد خسارت به صورت کامل است .
وی با بیان اینکه بیمه مرکزی نسبت به رعایت تعرفه ها ممیزی جدی دارد و بیمه ملت ملزم به رعایت آیین نامه بیمه مرکزی است خاطرنشان کرد: بر این اساس پرداخت خارج از تعرفه میسر نیست. اما با این حال در قرارداد فعلی شرکت راه‌آهن علی رغم سرانه ای بودن، پوشش های مازادی برای کارکنان در نظر گرفته شده است.
گفتنی است همایش بیمه با موضوع بررسی مشکلات بیمه مازاد درمان کارکنان راه‌آهن،۱۱ شهریورماه با حضور نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون و مدیر درمان بیمه ملت و کارشناسان بیمه اداره کل امور رفاهی و سلامت ستاد و مناطق راه‌آهن در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.
در این همایش که با هدف تعامل بیشتر دو شرکت بیمه گذار و بیمه گر، حل مشکلات و مسائل به صورت حضوری و شفافیت نقاط ابهام موجود و نیل به توافق برگزرا شد، کارشناسان بیمه ملت، به سوالات و ایرادات مطرح شده پاسخ دادند.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.