• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حمل و نقل ریلی خرمشهر با استقبال گردشگران خارجی روبرو شد

  • کد خبر : 9340
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
حمل و نقل ریلی خرمشهر با استقبال گردشگران خارجی روبرو شد

0 (0) حمل و نقل ریلی خرمشهر با استقبال گردشگران خارجی روبرو شد / آمادگی راه آهن جنوب برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله (ع) آبادان – ایرنا – معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: حمل و نقل ریلی خرمشهر مورد استقبال گردشگران خارجی و عمدتا […]

0
(0)

حمل و نقل ریلی خرمشهر با استقبال گردشگران خارجی روبرو شد / آمادگی راه آهن جنوب برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله (ع)

آبادان – ایرنا – معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: حمل و نقل ریلی خرمشهر مورد استقبال گردشگران خارجی و عمدتا اتباع کشور عراق قرار گرفته است.

غلامحسین فارسیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما و تقاضای مسافران به خصوص اتباع عراقی برای سفر با قطار افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از 500 مسافر از طریق راه آهن خرمشهر به سایر نقاط کشور سفر می کنند، گفت: روزانه 10 واگن مسافری 6 تخته لوکس با ظرفیت 660 نفر مسافران را از خرمشهر به سایر نقاط کشور جا به جا می کند.
فارسیان گفت: ظرفیت روزانه قطار مسافری ف1 خرمشهر – تهران 660 صندلی می باشد که عمدتا این قطار با ظرفیت کامل مسافران را از خرمشهر به سایر نقاط کشور حمل می کند.
وی با اشاره به حرکت قطارها از خرمشهر گفت: روزانه قطار حومه ای خرمشهر – اهواز ساعت 6 صبح و قطار ف 1 خرمشهر – تهران نیز ساعت 9 و 35 دقیقه صبح از خرمشهر حرکت می کنند.
معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: علاوه بر این قطار خرمشهر – مشهد نیز روزهای شنبه ساعت 7 و 40 دقیقه به صورت مستقیم مسافران را به مقصد مشهد مقدس جا به جا می کند.
فارسیان به قطار ریل باس اشاره کرد و گفت: برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف شهرستان های خرمشهر و آبادان و سایر هم استانی ها و با توجه به کمبود ظرفیت صندلی 2 دستگاه واگن دوطبقه در سازمان قطار حومه ای خرمشهر – اهواز، با پیگیری های مدیرکل راه آهن جنوب و مساعدت مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران قطار ریل باس با ظرفیت 336 صندلی با ارزش ریالی 500 میلیارد ریال از هفته جاری جایگزین واگن های دوطبقه در قطار حومه ای شده است.
وی اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری سراسر کشور در بازه زمانی اول مهر تا 30 مهرماه سال جاری از امروز ساعت 11 صبح به صورت همزمان در مراکز فروش بلیت و از طریق اینترنت در معرض خرید عموم قرار گرفته است.
فارسیان با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: کلیه زیرساخت های راه آهن در خرمشهر و شلمچه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) آماده شده و تمهیدات لازم برنامه ریزی شده و راه آهن ج. ا. ا این آمادگی را دارد که به هر میزان تقاضای سفر هموطنان پاسخ مثبت داده و با افزایش تعداد رام قطارهای فوق‌العاده هموطنان زائران و اتباع خارجی را مانند سال های گذشته به خرمشهر و مرز شلمچه جابجا کند.
فارسیان در ادامه گفت: در ایام اربعین حسینی یک دستگاه ریل باس در مسیر خرمشهر به شلمچه و بالعکس پیش بینی و به صورت شبانه روزی و رایگان به زوار امام حسین (ع) خدمات رسانی خواهد نمود.
وی گفت: موکب اداره کل راه آهن جنوب نیز در ایستگاه شلمچه مستقر و پذیرای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.