• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Tuesday - 19 November - 2024
کل اخبار 6766اخبار امروز : 0
3

آمادگی روسیه برای نوسازی زیرساخت‌ها، احداث خط دوم و برقی کردن راه‌آهن بندرعباس-سرخس

  • کد خبر : 9380
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
آمادگی روسیه برای نوسازی زیرساخت‌ها، احداث خط دوم و برقی کردن راه‌آهن بندرعباس-سرخس

 با ادامه فشارها و تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران مطرح شد:  آزمون وفاداری روسیه در توسعه همکاری‌ها در بخش ریلی در حالی‌که کشور در آستانه دور تازه تحریم‌های اقتصادی توسط دولت آمریکا- تا کم‌تر از دو ماه دیگر- قرار دارد، برقی‌کردن خط آهن بندرعباس-سرخس به ارزش شش میلیارد یورو در دست اجرا است. تین‌نیوز |  […]

 با ادامه فشارها و تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران مطرح شد:

 آزمون وفاداری روسیه در توسعه همکاری‌ها در بخش ریلی

در حالی‌که کشور در آستانه دور تازه تحریم‌های اقتصادی توسط دولت آمریکا- تا کم‌تر از دو ماه دیگر- قرار دارد، برقی‌کردن خط آهن بندرعباس-سرخس به ارزش شش میلیارد یورو در دست اجرا است.

آزمون وفاداری روسیه در توسعه همکاری‌ها در بخش ریلی
تین‌نیوز | 

معاون مدیرکل راه‌آهن روسیه اعلام کرده است که این کشور برای همکاری با ایران در بخش نوسازی زیرساخت‌ها، احداث خط دوم و برقی کردن راه‌آهن بندرعباس-سرخس آماده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در حالی‌که در آستانه شروع دور تازه تحریم‌های اقتصادی توسط دولت آمریکا، تا کمتر از دو ماه دیگر قرار داریم، «الکساندر میشارین» افزوده است که پیشنهاد برقی‌کردن خط آهن بندرعباس-سرخس از سوی طرف ایرانی ارائه‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا شش میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

این مقام مسئول در راه‌آهن روسیه، ارزش این پروژه را که به طول یک‌هزار و 500 کیلومتر است، حدود یک و نیم میلیارد یورو تخمین زده است.

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل نیز درباره میزان اثرگذاری تحریم‌ها در معاهدات جدید اقتصادی در بخش ریلی به خبرنگار ما گفت: در این شرایط نمی‌توان قاطعانه نظر داد که تحریم‌ها توانایی از بین بردن قراردادهای جدید را دارد یا نه؛ چراکه تاکتیک‌های سیاست‌مداران می‌تواند دست‌خوش تغییر شود و تحت‌تاثیر این تغییرات، شرایط اقتصادی عوض شود.

عبادله فروزش تصریح کرد: اما در صورتی‌که فشارهای آمریکا به کشورهایی نظیر چین و روسیه که قصد ادامه همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را دارند، بیش‌تر شود امکان قطع همکاری نیز وجود دارد.

فروزش اضافه کرد: در این شرایط باید فعالانه عمل کنیم و روابط اقتصادی خود را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی‌بر تشریح آینده پروژه‌های در دست اجرا و جدید حوزه ریلی در صورت ادامه فشارها بر ایران گفت: باید دید که عملا چه اتفاقی رخ خواهد داد اما در این صورت باید با اتکا به دانش کارشناسان و شرکت‌های ریلی که سال‌ها در این حوزه تجربه دارند، عمل کرد.

فروزش ادامه داد: اگرچه تحریم‌ها منجر به افزایش هزینه‌های تامین مالی خرید واگن، کاهش حمل بارهای ترانزیتی و ایجاد مشکل در زمینه خرید و تامین قطعات لکوموتیو می‌شود اما صنعت ریلی خودکفاترین بخش حمل و نقلی ایران است.

لازم به توضیح است که روسیه در حال همکاری با ایران در طرح برقی کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون به طول 495‌کیلومتر و به ارزش 1.2‌میلیارد یورو است و کمیسیون مشترک پارلمان ایران و روسیه درباره برقی‌کردن بندرعباس-سرخس نیز پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، مهدی سنایی سفیر تام‌الاختیار ایران در مسکو و «ویچسلاو والودین» رییس مجلس دومای روسیه در ولگوگراد برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.