• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Saturday - 21 December - 2024
کل اخبار 6844اخبار امروز : 0
7

اتصال خط ریلی فارس به دریای جنوب سبب رونق حمل بار می‌شود

  • کد خبر : 9442
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
اتصال خط ریلی فارس به دریای جنوب سبب رونق حمل بار می‌شود

مدیرکل راه آهن فارس گفت: تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در حال حاضر انتقال گندم از فارس به وسیله خطوط ریلی وضعیت قابل قبولی دارد، با این وجود کارشناسان و مسئولان مربوطه بر این باورند […]

مدیرکل راه آهن فارس گفت: تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در حال حاضر انتقال گندم از فارس به وسیله خطوط ریلی وضعیت قابل قبولی دارد، با این وجود کارشناسان و مسئولان مربوطه بر این باورند که اتصال به دریای جنوب می‌تواند در ارسال کالاها به نقاط مختلف نقش به سزایی داشته باشد.

غلامحسین ولدی، مدیرکل راه آهن فارس در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید براینکه تا خط ریلی استان به دریای جنوب متصل نشود وضعیت حمل بار از طریق راه آهن مناسب نخواهد بود اظهار داشت: امروز برای صاحب بار مقرون به صرفه نیست که کالای خود را از طریق خطوط ریلی انتقال دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که خطوط ریلی استان به دریا راه ندارد فقط گندم ارسال می‌شود، گفت: در سال گذشته بیش از 70 هزار تن گندم از طریق خطوط ریلی به خارج از استان انتقال داده شده و امسال نیز تلاش می‌کنیم همین مقدار ارسال گندم را داشته باشیم. در حال حاضر بیشترین بار گندم به شمال استان و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

ولدی به پیشرفت خطوط راه آهن فارس اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌ها در حال حاضر ایجاد خطوط ریلی راه آهن شیراز – گل گهر در حال انجام است که هم اینک 30 درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که طول این خطوط افزایش یابد که در همین راستا پیش‌بینی می‌شود تا اواخر امسال یا ابتدای سال 98 ایستگاه اقلید به سمت یزد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ولدی نسبت به اتصال راه آهن فارس به یزد ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم با این اتصال ریلی بتوانیم خاک نسوز فارس و یزد را انتقال دهیم.

وی درباره بارگیری خطوط ریلی استان گفت: حمل 74 هزار و 216 تن محموله در سال گذشته یک رکورد جدی در عملکرد راه آهن فارس بود. جذب بار و عملیاتی شدن جابه‌جایی گندم از سیلوی سیوند و جابه‌جایی محصولات شرکت خودروسازی با افزایش قابل توجهی در تناژ بارگیری رو به رو بود.

مدیر کل راه آهن فارس از انتقال مسافران شیراز به مقصد مشهد در تمام روزهای هفته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال خطوط ریلی شیراز به مشهد دائمی شود.

ولدی با اشاره به اینکه در مسیر رفت و برگشت شیراز- تهران همه روزه مسافر جابه‌جا می‌شود، افزود: امسال در مسیرهای شیراز – تهران و شیراز – مشهد با افزایش 16 درصدی مسافر رو به رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که فارس نیازمند فرهنگ‌سازی درباره استفاده از خطوط ریلی است، تصریح کرد: چنانچه مسئولان استان بتوانند برای سفرهای کاری خود به تهران از قطار استفاده کنند به نظر می‌رسد که عموم مردم نیز فعالیت راه آهن استان را بپذیرند.

ولدی بیان کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای بسیاری از سفرها و اردوهای زیارتی از قطار استان استفاده می‌کنند.

وی به ظرفیت‌های راه آهن و خطوط ریلی اشاره و عنوان کرد: راه آهن فارس در حال حاضر از این ظرفیت مناسب برخوردار است که بازنشستگان سازمان‌های گوناگون را به صورت گروهی و با کمترین هزینه به مشهد با دیگر مناطق کشور برساند.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.