نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده در قطارهای روزانه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مسافر 3 رویکرد اداره کل راهآهن آذربایجان برای جذب مسافر بیشتر است .
به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی، مدیر کلراهآهن آذربایجان با بیان این مطلب گفت: این اداره کل با استفاده از چنین رویکردی توانست در ایام نوروز ، در ارائه خدمات حمل و نقل حومه ای ریلی رکورد شکنی کند .
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی با منطقه آزاد ارس و دریافت وجه مسافر از مدیران این منطقه، اداره کل راهآهن آذربایجان قطار چارتری تبریز – جلفا را به شکل رایگان راهاندازی کرد، افزود: با راه اندازی این قطارسفر روزانه 1500 نفر مسافر از تبریز به جلفا و برعکس را فراهم و جمعاً در ایام پیک نورزی 30 هزار نفر را جابجا کنیم.
مدیرکل راهآهن آذربایجان با بیان اینکه این میزان جابجایی 6 برابر تعداد مسافری بود که سال گذشته با این قطار جابجا شد، اضافه کرد: راهاندازی قطار تبریز به رازی در ایام پیک نوروزی موجب استقبال گسترده مسافران از آن شد.
وی از راهاندازی قطار گردشگری با عنوان ” تور مراغه گردی ” در مسیر تبریز به مراغه و با همکاری آژانس های مسافرتی خبر داد و گفت: علاوه بر آنکه با اطلاع رسانی راهآهن، مسافران از این تور گردشگری استقبال خوبی کردند، همچنین اطلاع رسانی در مورد راه اندازی قطار تبریز- وان نیز به آژانس های مسافرتی برای جذب مسافر کمک کرد.
شناسایی بارهای ترانزیت
از سوی دیگر ارصلانی با اشاره به تلاشهای این اداره کل برای افزایش بار ترانزیت درمنطقه آذربایجان گفت: همکاران این اداره کل ضمن مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان، نوع بارها را شناسایی و مبدا و مقصد آن را مشخص کردند . همچنین جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار انجام داده و مکاتباتی را با اداره کل بازرگانی و بازاریابی، انجام داده و توانستند بخشی از این بارها را به ریل منتقل کنند.
وی با یادآوری مشکلات حمل بار در جاده گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان کالا برای حمل بار و استفاده از سیستم ریلی در این زمینه اطلاعات کافی ندارند از این رو با اطلاع رسانی به آنها توانستیم روند بسیار خوبی را در پیش گرفته و شاهد رشد 37 درصدی بار ترانزیت در این اداره کل باشیم.