ششمین لکوموتیو GE از پروژه ۵ + ۵ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راهآهن پیوست.
به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر
افزود: پروژه ۵ + ۵ یک پروژه شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی (شرکت تام لکوموتیو آریا) انجام می شود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو۹۰ روز زمان میبرد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفه جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.
به گفته او، با این تبدیل،علاوه بر افزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم کسب خواهد شد و در عین حال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.
عبیدی با تاکید بر نقش این فعالیت هم گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده میشود و ظرفیت حمل بار به بیش از ۵/۲ برابر ( از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا میکند.
وی همچنین در تشریح جزئیات فنی این رویداد هم گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U30C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C30-7i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf 24460 بهkgf 41170 افزایش یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h 28 به km/h 14.6 به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.
وی افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکشن موتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقانهای لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آنها، هزینه تعمیرات را به شدت کاهش می دهد.
پس از بازسازی و افزایش قدرت در داخل ایران؛ ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راه آهن پیوست
ششمین لکوموتیو GE از پروژه ۵ + ۵ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راهآهن پیوست. به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر افزود: پروژه ۵ + ۵ یک پروژه شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و […]
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9640
- ارسال توسط : آذین آزادی