به گزارش ایرنا به نقل از سی ان بی سی، مقامات محلی از این راه آهن به عنوان موفقیتی بزرگ یاد کردند که حداقل نیمی از زمان سفر را کاهش می دهد و دسترسی مستقیم به ۲۵ هزار کیلومتر از شبکه راه آهن ملی وسیع چین فراهم می کند، همچنین به رشد اقتصادی از جمله جذب گردشگر کمک شایانی خواهد کرد.
هرچند به گفته منتقدین، هزینه این پروژه بیش از ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است که این مبلغ بیش از بودجه در نظر گرفته شده این پروژه بوده است.
‘تانیا چن’ یک نماینده محلی گفت: «مردم هنگ کنگ باید برای این راه آهن هزینه زیادی پرداخت کنند و من به بازگشت سرمایه اقتصادی این پروژه شک دارم.»
تحت قانون اساسی، هنگ کنگ همچنان مسئولیت اقتصاد، واحد پول و سیستم حقوقی خود را در «منطقه اداری ویژه چین» ادامه خواهد داد.
آمار دقیقی از چینی هایی که قرار است در این خط آهن مشغول به کار شوند در دست نیست اما برآوردها نشان می دهد که ممکن است حدود ۸۰۰ نفر باشند، اما به گفته مسئولان هنگ کنک استقرار صدها کارمند چینی در غرب منطقه ‘کولون’ در هنگ کنگ نگران کننده است. اما برخی مقامات این ترس و اضطراب ها را غیر ضروری دانسته اند. این راه آهن تنها بخشی از تلاش های گسترده برای تقویت یکپارچگی اقتصادی بین هنگ کنگ و ماکائو است.
به گفته دولت مسافرین اولیه این قطار روزانه ۸۰ هزار نفر تخمین زده شده که تا سال ۲۰۲۱ به ۹۵ هزار نفر خواهد رسید.
اولین قطار سریع السیر هنگ کنگ – چین شروع به کار کرد / عکس
به گزارش ایرنا به نقل از سی ان بی سی، مقامات محلی از این راه آهن به عنوان موفقیتی بزرگ یاد کردند که حداقل نیمی از زمان سفر را کاهش می دهد و دسترسی مستقیم به ۲۵ هزار کیلومتر از شبکه راه آهن ملی وسیع چین فراهم می کند، همچنین به رشد اقتصادی از جمله […]
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9876
- ارسال توسط : آذین آزادی