خودکفایی راه آهن مشهد در تعمیر ژنراتور لکوموتیو
سرعت تعمیر واگنها در ایستگاه مشهد بیشتر میشود
پروژه احداث فونداسیون و انتقال برق جهت نصب یک ست جک بالابر واگن در خطوط تعمیر ایستگاه های مشهد و شهید مطهری اجرایی میشود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: با انجام بتون ریزی و تامین جک ها و تجهیزات مربوطه، عمده عملیات این پروژه در ایستگاه های مذکور پیشرفت داشته و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
او تاکید کرد: با راه اندازی جک ها، تعمیرات ویژه واگن ها با سرعت، دقت و ایمنی بیشتری انجام خواهد شد و هزینه های استفاده از جرثقیل نیز از مخارج سازمان حذف خواهد شد.
وی افزود: برای انجام تعمیرات ویژه واگن ها در حوزههایی مانند تعویض چرخ و محور نیاز به بلند کردن مجموعه شاسی و بدنه واگن است که در این خصوص وجود جک بالابر با تجهیزات کامل از ضروریات خطوط تعمیر محسوب میشود .
این مقام مسئول توضیح داد: به دلیل نبودن این تجهیزات در خط تعمیر ایستگاه مشهد و مطهری، به ناچار از جرثقیل ریلی استفاده میشد که باعث بالارفتن هزینه های اعزام جرثقیل و کارکنان مربوطه بود و در عین حال خطرات و مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشت.
اولین تعمیر ژنراتور لکوموتیو G۲۲
ضیایی مهر همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی و کمکی لکوموتیوها در اداره کل راهآهن خراسان انجام شد، خبر داد: این اتفاق برای نخستین بار با تلاش و توان فنی کارکنان تعمیرات لکوموتیو راهآهن خراسان رخ داد و تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی و کمکی لکوموتیوG۲۲ شماره ۱۱۸ و G۸ شماره ۴۱۰ در این اداره کل انجام شد.
وی افزود: به علت پیچیدگی عملیات تعمیر ژنراتور اصلی و کمکی، تاکنون جهت رفع عیوب مشابه، لکوموتیوها به تهران اعزام میشدند که فرایند اعزام لکوموتیوها به مرکز طولانی بوده و باعث افزایش زمان و کاهش بازدهی کاری لکوموتیو میشد که این موفقیت، ماحصل اعتماد به شرکتهای داخلی سازنده و نیروهای متخصص اداره کل جهت گذر از تحریم و خود کفایی در عرصه های تولید و خود باوری است.
وی یادآور شد: اقدامات انجام شده در این راستا باعث صرفه جویی در هزینه، زمان، همچنین افزایش بازدهی کاری لکوموتیوها و توان فنی واحد تعمیرات لکوموتیو اداره کل راهآهن خراسان شده است.