• امروز : شنبه, ۱۳ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 1 February - 2025
کل اخبار 6970اخبار امروز : 5
4

لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

  • کد خبر : 14472
  • 11 دی 1348 - 3:30
لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها مهندس محمد اسلامی: سیاست توسعه قطار‌های حومه‌ای برای افزایش رفاه مردم و سبک شدن ترافیک جاده‌ای با قوت ادامه می‌یابد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار […]

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

لزوم توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشور با تمرکز بر کلان شهر‌ها

مهندس محمد اسلامی: سیاست توسعه قطار‌های حومه‌ای برای افزایش رفاه مردم و سبک شدن ترافیک جاده‌ای با قوت ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قم، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، توسعه قطارهای حومه ای به ویژه در کلان شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: در دولت دوازدهم، با استفاده از قطارهای حومه ای، هشت میلیون مسافر جابجا شده است که نشان دهنده افزایش دو و نیم برابری و نسبت به پارسال سی درصد افزایش داشته است.

آقای اسلامی تصریح کرد: سیاست توسعه قطارهای حومه ای برای افزایش رفاه مردم و سبک شدن ترافیک جاده ای با قوت ادامه می یابد.

آقای اسلامی گفت: افزایش تعداد قطارهای حومه ای قم -تهران نیز در دستور کار است که البته مستلزم ایجاد جاذبه های لازم برای شرکت های حمل و نقل ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی بار هم از سیاست های این وزارتخانه است بگونه ای که بتواند مراکز بار را در کشور وارد ریل کند.

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان از سه هفته گذشته برطرف شده است گفت:این سوژه سال گذشته، با رکود بودجه بود اما در مذاکره با سرمایه گذار از سه هفته پیش مشکلات اولیه آن برطرف شده است و انتظار می رود سریعتر به پیش رود.

آقای اسلامی گفت: عملیات اجرایی این پروژه با نظام ساخت ایستگاهها حداقل سه و نیم سال دیگر به طول می انجامد و پس از آن مراحل راه اندازی آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هزینه اجرای این طرح با فاینانس خارجی انجام می شود. بگونه ای که هشتاد و پنج درصد سهم فاینانسور (سرمایه گذاری خارجی)و پانزده درصد سهم جمهوری اسلامی ایران است.

آقای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که مجموع اعتبار این طرح تا پایان پانزده هزار میلیارد تومان اعلام شده است گفت: آنچه در بودجه کشور آمده، هزینه ازادسازی و تملک و سهم پانزده درصدی کشور است و بقیه طرح با سرمایه خارجی انجام می شود.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.