به گزارش ریل نیوز؛ فایننشال تایمز در خصوص پروژه High Speed 2 انگلستان می نویسد که دولت در تلاش است که با نظر کارشناسان با کاهش سرعت خط ریلی که به منظور پیوند لندن با شهرهای شمال بیرمنگام از جمله منچستر و لیدز ساخته شده هزینه های خود را کنترل کند.
همچنین به نظر می رسد هیئتی به ریاست داگلاس اوکروه (سازنده سابق خط) به دولت بریتانیا پیشنهاد داده که برای کاهش هزینه ها مسیر ریلی به لیدز و شفیلد را قطع کند البته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بررسی و تصمیم گیری در خصوص این پیشنهادات بحث برانگیز را تا ماه آگوست به تعویق انداخته است.
در واقع دولت انگلیس می خواهد تا با کاهش سرعت محور ریلی لیدز به ۴۰ مایل در ساعت بیش از ۱۰ میلیارد پوند (۱۲٫۳ میلیارد دلار) پس انداز کند.علاوه بر آن دولت در تلاش است با جایگزینی طرح توسعه مسیر راه آهن به ایستگاه Euston لندن که در حال حاضر رها شده خط مذکور را به مرکز جدید پیشنهادی در ضلع غربی پایتخت برساند.
لازم به ذکر است طبق آمار یک مرکز نظر سنجی در انگلستان شهروندان رأی دهنده در طول این مسیر مخالف ساخت و ساز و عبور قطار پر سر و صدایی از نزدیک خانه هایشان بودند.
از سویی دیگر طرفداران HS2 معتقدند که این پروژه اساسی نه تنها سرعت بخشیدن به اتصالات بین لندن و سایر شهرها است بلکه گسترش ظرفیت در راه آهن این کشور را ایجاد خواهد کرد.
با این حال باید دید که بوریس جانسون در ادامه مسیر دولتش برای کاهش بودجه های سالانه دست به کاهش سرعت قطارها خواهد زد و یا شبکه حمل و نقل را اولویت دولت دانسته و به اجرای پروژه مذکور به طور کامل مبادرت خواهد کرد.